پیام تظاهرات میلیونی عراق برای ترامپ و آمریکا

میلیون‌ها عراقی امروز با برگزاری تظاهراتی گسترده، سیلی محکمی به صورت آمریکا زدند و خواستار عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک کشورشان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میلیون‌ها عراقی از شهر‌های دور و نزدیک از ساعات اولیه صبح امروز در پاسخ به فراخوان جریان‌های سیاسی این کشور تظاهرات باشکوه ضدآمریکایی خود را فراتر از آنچه که انتظار می‌رفت، در خیابان‌های بغداد برگزار کردند.

خیابان‌های منتهی به میدان التحریر بغداد امروز مملو از جمعیتی بود که یک‌صدا فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند تا پس از اخراج اشغالگران انگلیسی در سال ۱۹۲۰، انقلاب دیگری را این‌بار با اخراج نظامیان آمریکایی از کشورشان رقم بزنند.

ویژگی بارز تظاهرات امروز شاید اتحاد کم‌نظیر اقشار و جریان‌های سیاسی مختلف عراق در اعلام صریح مخالفت با حضور نظامی آمریکا در این کشور و زیر پا گذاشته شدن استقلال و حاکمیت ملی کشورشان بود.

پیام تظاهرات میلیونی عراق برای ترامپ و آمریکا

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، همزمان با برپایی تظاهرات در بغداد در بیانیه‌ای هشدار داد اگر دولت آمریکا حاضر به خروج از عراق نشود، با آن به مثابه یک «کشور اشغالگر و دشمن» رفتار خواهد شد.

دبیرکل جنبش بابلیون نیز حضور میلیونی مردم عراق در تظاهرات امروز را با وجود مهیا بودن تمامی گزینه‌ها، «انتفاضه‌ای مسالمت‌آمیز» برای خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق عنوان کرد و خواستار تمکین واشنگتن از تصمیم پارلمان و دولت عراق شد.

نصر الشمری، معاون دبیرکل جنبش مقاومت نجباء عراق، هم تظاهرات گسترده امروز در بغداد را «سیلی دیگری به صورت آمریکا» خواند و گفت اگر آمریکایی‌ها سرنوشتی به غیر از مرگ را می‌خواهند باید از عراق عقب‌نشینی کنند.

مردم عراق امروز با شعار الموت لأمریکای خود صدای اعتراض خود را به گوش آمریکا رساندند؛ حال باید دید مایک پمپئو باز هم مانند کنفرانس خبری خود پس از شهادت سردار سلیمانی می‌تواند در برابر دوربین رسانه‌ها ابراز اطمینان کند که مردم عراق خواستار حضور آمریکا در کشورشان هستند یا خیر؟!

مطمئناً ترامپ نیز با طلوع خورشید در آمریکا تصویر «آدمکِ بر دار آویخته شده خود» در خیابان‌های بغداد را از شبکه‌های تلویزیونی این کشور خواهد دید تا در بحبوحه برگزاری جلسات محاکمه خود در مجلس سنا و فشار دموکرات‌ها برای برکناری او، چالش غیرمنتظره دیگری را نیز در سیاست خارجی خود تجربه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۲:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
فقط نجف کربلا کاظمین سامرا
Netherlands
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
آمریکا یه تحریم رو عراق بذاره کشور فلج میشه در ضمن گوشش به این حرفا شنوا نیست
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۲۲:۰۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
به نام خدا : آمریکای جنایتکار به این سادگی نمیتونه از منابع عراق مخصوصا نفت اش چشم پوشی کنه فقط با زور و نیروی نظامی مقتدر و با شهادت طلبی میشه دم آمریکا را گرفت و نه تنها از عراق بلکه از کل منطقه خاور میانه بیرونش کرد .
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۳۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
این حرکت مردم عراق انصافا تحسین برانگیز است. امید که با بصیرت ادامه دهند واز گذشته درس بگیرند. و قضایای کوفه سال 61 هجری تکرار نشود. هم مردم هوشیار باشند هم سیاسیون هم علما ومراجع.
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۹:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
درود بر مردم آگاه و هوشیار عراق ، عراق امروز اتحاد و همبستگی خودش را در برابر آمریکا ، به رخ جهانیان کشاند.نقطه شروعی تازه برای مردم متحد عراق و نقطه پایان برای حضور آمریکا در عراق و منطقه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۱۸:۵۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
امریکا بخصوص حکام ومسئولین چیزی به نام حقو حقوق ملتها وبین المللی را قبول ندارند ، آنها مانند گرگهای درنده کارشان دریدن وتیکه پاره کردن انسانها بوده حتی در کنسولگریها . نمونه ئش خاشقچی بود . فقط میشود بازور ومقاومت وکمین کردن وکشتار بیرحمانه سربازان شان کاری کرد . وباید مسئولین عراق را مجبور به همکاری کرد . مسئولین عراق باید اعلام کنند . از این به بعد نیروهای امریکای هیچ امنیتی ندارند . وسفارتخانه امریکا باید درش را بست .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
سرنوشت شما عوض نمیشه مگر به دست خودتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
برادران مسلمان عراقی ، نشان دادید که غیرت دارید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
عراق، لبنان، یمن، افغانستان، فلسطین و سوریه جگر گوشه های ایران بزرگ هستند. درود بر تمام آزادگان جهان.
Netherlands
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
آخرین اخبار