منفی بودن ابتلای پرندگان تلف شده به بیماری آنفولانزا

علت تلف شدن پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله بیماری فوق حاد پرندگان و آنفولانزا نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سیدحسین رضوانی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در پی گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مبنی بر تلف شدن حدود ۵۰۰ قطعه پرنده مهاجر در شبه جزیره میانکاله و مناطق موردنظر دیگر (گلوگاه و بهشهر) از عصر چهارشنبه دوم بهمن، همکاران رصد و پایش این اداره کل در محل حضور یافته و علاوه بر جمع آوری لاشه پرندگان و انجام نمونه گیری، نسبت به دفن آن‌ها اقدام کردند.

او با بیان اینکه نمونه‌های تکمیلی روز پنجشنبه انجام و عصر دیروز به آزمایشگاه‌های تهران و سطح استان برای آزمایش ارسال شد افزود: بر اساس گزارش‌های دریافت شده، نمونه‌های ارسالی آزمایش شده از نظر بیماری فوق حاد پرندگان، H ۵، H ۷ و بیماری‌های فصلی مانند نیوکاسل منفی اعلام شده است.

رضوانی گفت: با توجه به تعداد گونه‌های تلف شده، عوامل دیگری مانند احتمال مسمومیت در این موضوع دخیل بوده و همکاران اداره کل دامپزشکی مازندران در مناطق یاد شده در حال بررسی، دفن لاشه ها، برآورد تعداد تلفات و نیز نمونه گیری‌های دیگر برای ارسال آن فردا به آزمایشگاه هستند.

ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران در باره آخرین جزئیات مرگ دسته‌جمعی پرندگان شبه جزیره میانکاله افزود: از عصر چهارشنبه لاشه تعدادی از پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله مشاهده و جمع‌آوری شد و با همکاری ماموران محیط زیست و دامپزشکی موضوع جمع‌آوری و دفن بهداشتی لاشه پرندگان در دستور کار قرار گرفت.

او از ممنوع بودن شکار پرندگان در شرق مازندران خبر داد و گفت: لاشه‌های پرندگان تلف شده جمع‌آوری و دفن بهداشتی شده است. همچنین بیشتر پرندگان تلف شده چنگر و در سواحل گلوگاه گزارش گردید.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار