سفید پوش شدن بیشتر مناطق آذربایجان شرقی

مردم بیشتر مناطق آذربایجان شرقی شاهد بارش برف هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،بارش برف از بامداد امروز در شهر‌های استان آغاز شده است و ادامه دارد.

شدت بارش‌ها در اهر، هریس، مرند، یامچی، سراب، هشترود، آذرشهر، اسکو و عجب شیر بیشتر است.

محمد اشجعی معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی استان گفت: دمای هوای استان به صورت محسوس ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

او افزود: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ورود سامانه جدید به استان در تمامی نواحی موجب بارش برف، کاهش دما، یخبندان، مه گرفتگی و اختلال در رفت و آمد خودرو‌ها در معابر شهری و جاده‌ها می‌شود.

او ادامه داد: فعالیت این سامانه تا اواسط هفته پیش رو ادامه خواهد داشت و با توجه به تداوم کاهش دما از روز شنبه مردم و مسئولان باید اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از بروز حوادث و مشکلات ناشی از بارش برف و یخبندان انجام دهند.

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی استان به مردم توصیه کرد: با رعایت صرفه جویی در مصرف حامل‌های انرژی و نکات ایمنی از سفر‌های غیرضروری خودداری کنند.

شرکت گاز استان هم اعلام کرد: با کاهش بیش از پیش دمای هوا و در صورت عبور مصرف گاز بخش خانگی از مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز، احتمال افت فشار یا قطعی گاز در برخی از مناطق استان وجود دارد و این موضوع کاملا بستگی به میزان توجه مردم به اصول صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی خواهد داشت.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بارش برف ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.