رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

افتتاح طرح گواهی اعتبار مولد «گام» در هفته آینده

همتی نوشت: طرح گواهی اعتبار مولد «گام» به مرحله اجرایی رسید و هفته آینده در آستانه دههٔ مبارک فجر انقلاب اسلامی ، باظرفیت اولیه۵۰ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار کلید خواهد خورد.

طرح گواهی اعتبار مولد «گام» به مرحله نهایی رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح گواهی اعتبار مولد «گام» به مرحله اجرایی رسید و هفته آینده در آستانه دههٔ مبارک فجر انقلاب اسلامی ، باظرفیت اولیه۵۰ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار، بتدریج از طریق تعدادی از بانک های دولتی و خصوصی در اختیار واحدهای تولیدی فعال کشور قرار می گیرد.
 
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت: طرح«گام» یکی از برنامه های بانک مرکزی با کمک نظام بانکی کشور است که در چارچوب مدیریت نقدینگی، تلاش خواهد کرد امکان تأمین غیر تورمی سرمایه در گردش مورد نیاز زنجیرهٔ تولید را خصوصاً برای واحدهای کوچک و متوسط، فراهم سازد.

رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: گواهی اعتبار مولد «گام» به عنوان یک ابزار بازار محور و با قابلیت نقل و انتقال، در بازارهای پول و سرمایه ، تسهیلات جدیدی را برای تأمین اعتبار بنگاههای تولیدی فراهم می سازد.

وی افزود: در اين طرح، توليد كنندگان بر مبنای فاكتور خريد مواد اوليه و واسط از بانك عامل درخواست انتشار و تضمين گواهی اعتبار مولد در سررسيد كرده و به بنگاه فروشنده مواد اوليه تحويل می دهند. دارنده می تواند گواهی را تا سررسيد نگه دارد يا می تواند به فروشنده مواد اوليه خود تحويل دهد يا اينكه در بازار سرمايه تنزيل كند.

رییس شورای پول و اعتبار نوشت: بانک مرکزی، سیاست های ارزی، پولی و اعتباری خود را بر محور کنترل تورم و همزمان، حمایت از رونق تولید و رشداقتصادی غیر نفتی، متمرکز ساخته است و این سیاست را با قدرت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار