امام جمعه بوشهر:

مرمت خانه قدیمی آیت الله آل عصفور سرعت گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر سرعت در مرمت خانه آیت الله حسن آل عصفور از علمای قرن سیزدهم که در بافت قدیم بوشهر است، تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضور در مجلسی (خانه) آیت الله شیخ حسن آل عصفور واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر، از نزدیک در جریان روند مرمت این بنای تاریخی قرار گرفت.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در این بازدید که مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و نماینده میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر حضور داشت، بر تسریع در روند تعمیر و مرمت این بنای تاریخی تاکید کرد.

خانه (آرامگاه) شیخ حسن آل عصفور که به مجلسی مشهور است، در کوی شنبدی واقع در بافت تاریخی شهر بوشهر قرار دارد.

این خانه دو طبقه‌ داشته و محل سکونت و انجام امور قضایی و اداری این عالم بوده است.

آرامگاه او نیز در همین مکان واقع است.

شیخ حسن آل عصفور از فقهای بنام و از اسلام شناسان بزرگ بوشهر در قرن سیزدهم هجری قمری بود که بعد از شهادت پدرش در بحرین به بوشهر مهاجرت کرد و در محله شنبدی به فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی مشغول شد.

او، سال ۱۱۶۹ هـ. ق به دنیا آمد و سال ۱۲۶۱ قمری چشم از جهان فروبست و در خانه اش به خاک سپرده شد که دارای آرامگاه مشهوری است.

 رساله عملیه در طهارت و نماز، مناسک حج، رساله‌ای در احکام و  شرح منظومه پدرش در اصول پنج گانه از جمله تالیفات این عالم به شمار می‌رود.

همچنین شیخ حسن آل عصفور یکی از واقفان بزرگ بوشهر است که موقوفاتش بیش از هزار رقبه دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.