آغاز آمارگیری هزینه تولید عمده محصولات زراعی در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: طرح آمارگیری از هزینه تولید عمده محصولات زراعی در این شهرستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: این طرح را مدیران پهنه در ۱۹ روستا و آبادی این شهرستان اجرا و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد و اطلاعات جمع آوری شده برای برنامه ریزی‌های کوتاه مدت و بلند مدت در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

او، با اشاره به اهمیت برآورد هزینه‌های انجام شده برای محصولات مختلف در سیاست‌های قیمت گذاری و ارزیابی اقتصادی محصولات کشاورزی، تصریح کرد: این طرح هرساله در کل کشور با مراجعه مستقیم به بهره برداری‌های نمونه و از طریق مصاحبه حضوری و تکمیل پرسش نامه‌های مربوطه انجام می‌شود.

همتی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح آمار گیری از هزینه تولید محصولات زراعی برآورد هزینه تمام شده یک کیلوگرم از محصولات زراعی، برآورد متوسط هزینه یک هکتار از محصولات زراعی به تفکیک مراحل مختلف کشت و برآورد میزان استفاده از منابع مختلف آب برای آبیاری مزارع است.

او، افزود: ارزیابی ارزش محصول اصلی و محصولات فرعی، برآورد درصد استفاده از ماشین‌های کشاورزی به تفکیک نوع عملیات، هزینه آب و زمین در یک هکتار محصولات زراعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: اقلام اطلاعاتی به دست آمده از این طرح نقش ویژه‌ای برای تصمیم گیری مسئولیان در تجزیه و تحلیل‌های اقتصادی درون مزرعه و تشویق بهره برداران به کشت و توسعه محصولات و سیاست گذاری در راستای تولید بیشتر است.

همتی اظهار کرد: قیروکارزین دارای بیش از هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی بوده که دارای ۴۰ نوع محصول زراعی از جمله گندم، جو، کلزا، برنج، کنجد، لوبیا و ذرت است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.