سازش ۲۰ پرونده قتل در استان کرمانشاه

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه از سازش در ۲۰ پرونده قتل در استان طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جبار تجری رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه بااشاره به فعالیت‌های شبانه روزی اعضای ستاد تالیف قلوب استان برای سازش در پرونده‌های قتل، گفت : این ستاد از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۲۰ پرونده قتل را در استان به سازش ختم کرده است.

او گفت : سازش در هر پرونده قتل یعنی ممانعت از فروپاشی یک خانواده و فروپاشی و بی‌سرپرستی خانواده می‌تواند عواقب ناگواری برای جامعه داشته باشد.

رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه به تشریح آخرین پرونده قتلی که اخیرا در استان به سازش منتهی شده پرداخت و افزود: ۱۹ سال پیش و در پی یک اختلاف خانوادگی، فردی همسرسابق خود را به قتل می‌رساند. پرونده این قتل سال ۱۳۹۳ و پس از طی مراحل قانونی و صدور احکام مربوطه به ستاد تالیف قلوب استان ارجاع می‌شود و در این چندسال تلاش‌های فراوانی با مراجعه به خانواده مقتول و تقاضای گذشت انجام شد، اما اولیای دم رضایت نمی‌دادند.

تجری گفت: اولیای دم این پرونده بر قصاص محکوم علیه تأکید داشتند، اما در نهایت با وساطت و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف استان کرمانشاه، اولیای دم حاضر به گذشت شدند.

او گفت: خانواده مقتول طی روز‌های گذشته با مراجعه به دفترخانه ثبت اسناد رضایت خود را از قاتل ثبت کردند و قاتل توانست پس از جلب رضایت و آزادی از زندان به آغوش گرم خانواده‌اش بازگردد.

او با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است، افزود: امیدواریم با فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های صحیح در خصوص راهکار‌های کنترل خشم و مسائل حقوقی به شهروندان، شاهد کاهش نزاع و جرائم متعاقب آن در جامعه باشیم .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.