علل بروز بی اختیاری ادراری در زنان چیست؟

یک متخصص زنان گفت: افزایش سن، تعداد زایمان و حاملگی، فشار‌های مزمن داخل شکمی از مهم‌ترین علل بروز بی اختیاری ادراری در زنان است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در روز‌های ۱۶ الی ۱۸ بهمن در تهران برگزار می‌شود.

سودابه درویش، متخصص زنان و فلوشیپ اختلالات کف لگن، به تشریح بیماری‌های اختلالات کف لگن در زنان اظهار کرد: دو نوع بی اختیاری ادراری استرسی و فوریتیداریم. برای کنترل این عارضه ها، درمان‌های جراحی و غیر جراحی وجود دارد که درمان غیر جراحی شامل فیزیوتراپی کف لگن و تزریق بوتاکس داخل مثانه است.
 
او افزود: شیوع اختلالات کف لگن، ۵۰ درصد زنان بالای ۵۰ سال را درگیر می‌کند.

این متخصص زنان به علل بروز بی اختیاری ادراری زنان اشاره کرد و گفت: افزایش سن، تعداد زایمان و حاملگی، نوع نژاد، فشار‌های مزمن داخل شکمی و... از مهم‌ترین علل بروز بی اختیاری ادراری در زنان است.

درویش به درمان‌های محافظه کارانه یا همان درمان‌های دارویی برای کنترل اختلالات کف لگن و بی اختیاری ادراری اشاره کرد و افزود: درمان نوع شدید این اختلالات، نیاز به جراحی دارد.

او در پایان گفت: کیفیت زندگی زنان گرفتار بی اختیاری ادراری تحت تاثیر قرار می‌گیرد و باعث می‌شود فعالیت‌های اجتماعی و حضور این قبیل زنان در جامعه کم رنگ و محدود شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار