بهره برداری از ۱۶ طرح منابع طبیعی استان همدان در دهه فجر

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از بهره برداری از ۱۶ طرح منابع طبیعی استان همدان همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.

بهره برداری از ۱۶ طرح منابع طبیعی استان همدان در دهه فجراسفندیار خزایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: از ۱۶ طرح آماده افتتاح در دهه فجر امسال ۱۳ طرح در حوزه جنگل ومرتع و ۳ طرح مربوط به حوزه آبخیزداری است.

او با اشاره به به اهمیت اجرای این طرح ها برای حفظ منابع آب و خاک استان افزود: در شهرستان‌های همدان، کبودراهنگ و ملایر هر کدام یک طرح جنگل و یک طرح مرتع در نهاوند ۲ طرح جنگلکاری و ۲ طرح آبخیزداری ودر شهرستان تویسرکان یک طرح احیا واصلاح مراتع و یک طرح آبخیزداری ودر شهرستان‌های اسدآباد، بهار رزن ودر گزین هر کدام یک طرح جنگلکاری در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ادامه داد: در مجموع برای طرح‌های منابع طبیعی استان  ۲۰ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال هزینه شده است و برای ۸هزار و ۲۲۲ نفر روز اشتغال ایجاد کرده ایم.

خزایی حجم طرح های آبخیزداری را ۴ هزار متر مکعب، و وسعت طرح های توسعه جنگل واحیاء واصلاح مراتع را بیش از ۸۸۳ هکتار عنوان کرد.

خزائی اثر بخشی واهداف مهم پروژه‌های منابع طبیعی وآبخیزداری را کنترل فرسایش، پیشگیری از وقوع سیل، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، توسعه پوشش گیاهی، ذخیر نزولات جوی ونهایتا حفظ آب وخاک، رونق تولید وکشاورزی برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: توجه به حفظ وتوسعه طرح‌های منابع طبیعی ازدستاورد‌های انقلاب اسلامی بوده و تا قبل از ۱۳۷۲ توجهی به طرح‌های آبخیزداری وجود نداشت و بعد از انقلاب اسلامی در استان همدان بالغ بر ۲۲ هزار سازه بزرگ وکوچک آبخیزداری ساخته شده و وسعت جنگل‌های استان به بیش از ۴۲ هزار هکتار رسیده که نقش بسیار مهمی در حفط آب وخاک وجذب توریسم وتوسعه صنعت گردشگری داشته است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.