انتشار جزئیات هدست‌های واقعیت مجازی جدید سامسونگ

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ در حال ارتقا دادن هدست‌های واقعیت مجازی خود است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هدست واقعیت مجازی Samsung Odyssey یکی از بهترین هدست‌های قابل استفاده بر روی سیستم عامل‌های ویندوز شناخته می‌شود. این هدست از کیفیت ساخت بالا، صفحه نمایش OLED با کیفیت نمایش ۱۴۴۰ در ۱۶۰۰ با زاویه ۱۱۰ درجه، هدفون داخلی AKG، میکروفون دو طرفه با دو آرایه متفاوت و خیلی قابلیت‌های دیگر برخوردار است. حالا به نظر می‌رسد شرکت سامسونگ قصد دارد تا هدست مدل ۲۰۱۸ خود را ارتقا دهد.

جزئیات این ارتقا سخت‌افزاری

این ارتقا قرار است از یک اختراع جدید بهره ببرد. این فناوری نوین از یک طراحی فیزیکی با جزئیات خیلی جدید برخوردار است. این صفحه نمایش صاف، به نظر می‌آید که از قطعات متعدد شبکه‌ای متشکل شده است که می‌تواند نکته مثبتی در افزایش کیفیت صفحه و زاویه دید برای هر چشم باشد. سیستم تنظیم اندازه هدست جای خود را به چند صفحه کشویی داده است که فرد با استفاده از آن‌ها می‌تواند قرارگیری صحیح هدست را تنظیم کند.

جزئیات ارتقای هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ

همچنین گفته می‌شود بند و تسمه‌هایی وجود دارد که به فرد کمک می‌کند جایگذاری هدست را با دقت بیشتری بر روی سر خود انجام دهد. گفتنی است که به نظر این هدست دیگر از چرخ تنظیم IPD برخوردار نیست، ظاهرا جایگزین آن قرار است الکترونیکی باشد و در آخر گفته می‌شود که تعداد دوربین‌های مسیریابی و تشخیص موقعیت از وعدد به چهار تغییر کرده است که دقت پردازش هدست را چند برابر خواهد کرد. حالا یک شرکت خصوصی، که در ارائه تصاویر گرافیکی شهرت دارد، تصمیم گرفته است تا با تبدیل کردن طرح‌های دو بعدی منتشر شده به رندر‌های سه بعدی برداشت طرفداران را از این هدست افزایش دهد.

جزئیات ارتقای هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ

منشاء اولیه این اختراع

گفته می‌شود که ایده پردازی این اختراع ابتدا در چین صورت گرفته است. مخترع این عنوان در سال ۲۰۱۹ محصول خود تولید کرد و در ۱۷ ژانویه سال ۲۰۲۰ طرح نهایی را به تایید CNIPA، یا همان اداره امور مالکیت معنوی چین، رساند. لازم به ذکر است هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت سامسونگ این هدست را منتشر خواهد کرد.

جزئیات ارتقای هدست‌های واقعیت مجازی سامسونگ


بیشتر بخوانید: طراحی مفهومی شرکت لکسوس برای خودروهای ماه‌نورد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار