رامنی: به احضار شاهدان به جلسه استیضاح ترامپ رای می‌دهم

سناتور هم‌حزبی رئیس‌جمهور آمریکا از احضار شاهدان به جلسه استیضاح او حمایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور میت رامنی، نماینده ایالت یوتا در سنای آمریکا اعلام کرد به احتمال زیاد به نفع احضار شاهدان در جلسه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا رای موافق خواهد داد.

با این حال قانونگذار جمهوری خواه ایالت یوتا اعلام کرد او تصمیم نهایی خود در این خصوص را به بعد از جلسه مدیران دموکرات استیضاح و وکلای رئیس جمهور موکل خواهد کرد.

شبکه خبری سی ان ان روز شنبه به نقل از این سناتور جمهوری خواه گزارش داد: به احتمال زیاد من طرفدار حضور شاهدان در جلسه استیضاح خواهم بود، اما هنوز تصمیم نهایی را نگرفته ام.

سناتور رامنی از اظهارنظر درباره نحوه عملکرد وکلای رئیس جمهور در جلسه محاکمه استیضاح در سنا خودداری کرد.او  اولین قانونگذار هم حزبی ترامپ بود که اوایل ماه جاری اعلام کرد که می‌خواهد صحبت‌های جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا را در جلسه استیضاح او در سنا بشنود.

او در جمع خبرنگاران در کنگره گفت مایل است بداند که بولتون چه چیز‌هایی درباره مراودات ترامپ با اوکراین می‌داند. مشاور امنیت ملی سابق آمریکا هنوز به جلسه استیضاح رئیس جمهور این کشور احضار نشده است. دموکرات‌ها در صورتی می‌توانند مقامات سابق دولتی آمریکا و دیگر شاهدان را به کنگره احضار کنند که رای موافق چهار نماینده جمهوری خواه را داشته باشند.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا پیشتر اعلام کرد در صورت احضار در سنا شهادت خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکا است. ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی علاوه بر سوءاستفاده از قدرت، در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار