سالانه ۲ هزار واحد مسکونی روستایی بهینه سازی می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه از بهینه‌سازی سالانه ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی در این استان خبر داد.

مسکن روستایی به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهرداد سالاری امروز یکشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور فرمانده قرارگاه رمضان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت: در زلزله سرپلذهاب حدود ۱۰۹۸۲۳ واحد مسکونی تخریب و نیازمند تعمیر بود که این برای افرادی که کار فنی انجام می‌دهند روشن است.

او افزود: ۶۷ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر بود که تعمیر شد همچنین ۷۵۰۰ واحد شهری و۱۱۵۰۰ واحد روستایی تخریبی بودند و در نهایت بازسازی ۴۱ هزار واحد مسکونی آغاز شد.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان کرد: با همت مسئولان نتیجه کارهای انجام شده تبدیل تهدید به فرصت بود به گونه‌ای که در یک نقطه ۲۲ هزار واحد مسکونی که تخریب نشده بود اما سازه‌های غیر مقاوم داشتند در این مدت به ابنیه محکم و قابل اعتماد تبدیل شدند.

این مسئول با بیان اینکه در استان کرمانشاه سالانه ۲ هزار واحد مسکونی روستایی بهینه سازی می‌شود، بیان داشت: علاوه بر اینکه طی این دو سال بهینه سازی مدنظر انجام شد ۱۱ سال کار توسعه و مقاوم سازی ساختمان‌ها جلوتر افتاد.

سالاری با اشاره به حضور دائمی نماینده عالی دولت در استان طی روزهای بازسازی، گفت: مشارکت مردم، اتحاد، همبستگی و همکاری موجود بسیار ارزشمند بود هر چند گاهی هم شاهد کم لطفی‌هایی بودیم.

او ادامه داد: زلزله بزرگ کرمانشاه ۷۸۰۰ پس لرزه داشته که شماری بالای پنج ریشتر و حتی ۶.۴ ریشتر بودند با این حال ساختمان‌های بازسازی شده آسیبی ندیدند و به این معنا است که کار درست و اصولی انجام شده است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: ۱۰۹۸۲۳ واحد تعمیر، تخریب و بازسازی شدند که برای ساخت و ساز ۴۲۰ از تسهیلات دولتی استفاده شد.

این مسئول با بیان اینکه ۱۸۸۰۰ کانکس مستقر و چندین مرحله ساماندهی مردم انجام شد، عنوان کرد: ۱۵۰۰ کانکس باقی مانده که خود مردم هم باید کمک کنند زیرا هم برای افراد مستأجر و هم فاقد مسکن امکاناتی در نظر گرفته شد.

او  افزود: همچنین میانگین طبقات از ۱.۱ به ۳.۹ طبقه تبدیل شده است.

سالاری با بیان اینکه هفته گذشته ساماندهی رودخانه قره سو انجام شد، گفت: برخی سودجویان در بستر رودخانه بدون مجوز ساخت و ساز کردند که به آنها تسهیلات ساخت مسکن داده شد و برای عده‌ای که توانایی نداشتند امتیازاتی در نظر گرفته شد با این حال برای سکونت در محلات در نظر گرفته شده اعتراض کردند.

او عنوان کرد: با وجود زلزله استان از بحث‌های توسعه‌ای مغفول نماند و حرکت‌های توسعه‌ای خوبی انجام شد تا جایی که در زمینه توسعه روستایی از رتبه ۲۷ به سوم دست یافتیم.

 

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مناقصه آزاد راه کربلا در دست انجام است، گفت: علاوه بر اینکه محور زله زرد از رکود خارج شده، زیرساخت‌های ریلی تا مرکز استان افتتاح شد و در حال حاضر محور اسلام آبادغرب ۸۰ درصد و خسروی ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این مسئول با اعلام اینکه درصدد جذب سرمایه گذار در پروژه بندر خشک استان هستیم، افزود: به دنبال اجرای طرح‌های توسعه‌ای از جمله داشتن محیط زیستی پایدار، منابع آبی و … کارهایی انجام شده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار