سخنگوی خلیفه حفتر: ترکیه تروریست‌های جبهه النصره را از ترکیه به لیبی منتقل کرده است

سخنگوی نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی گفت: ترکیه تروریست‌های جبهه النصره را از سوریه به لیبی اعزام کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، احمد المسماری، سخنگوی نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: عملیات ما در منطقه ابوقرین (واقع در شرق مصراته) نقض آتش بس محسوب نمی‌شود.

احمد المسماری خاطر نشان کرد: ترکیه تروریست‌های جبهه النصره را از سوریه به لیبی اعزام کرده است. عملیات ما در منطقه ابوقرین پیام روشنی برای شبه نظامیان دارد.

چندی است با بالا گرفتن شدت درگیری‌ها در لیبی کشورهایی، چون روسیه و ترکیه تلاش می‌کنند میان گروه‌های درگیر آتش‌بس برقرار شود تا زمینه راه حل سیاسی در این کشور فراهم گردد. هفته گذشته، فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی، و خلیفه حفتر به مسکو رفتند تا با مقامات دیپلمات و نظامی ترکیه و روسیه گفت‌وگویی داشته باشند و پیش‌نویس آتش‌بس را به امضا برسانند، اما خلیفه حفتر زمان بیشتری را برای بررسی آن پیش‌نویس تقاضا کرد و بدون آنکه آن را امضا کند مسکو را ترک کرد. با این حال طرفین توافق کردند که از ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) آتش‌بس را اجرا کنند تا با آرام شدن اوضاع، مقامات هر دو طرف در کنفرانس برلین که به همین منظور تشکیل می‌شد، شرکت کنند.

از آن زمان تاکنون آتش‌بس در لیبی برقرار شده است، اما نماینده دبیرکل سازمان ملل در لیبی روز گذشته خبر داد بیش از ۵۰ مورد نقض آتش‌بس در این کشور روی داده است و ارسال سلاح و مزدور به آنجا همچنان ادامه دارد. امروز نیز شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد درگیری‌ها در برخی مناطق جنوب و شرق طرابلس، پایتخت لیبی از سرگرفته شده است. بنا به گفته این شبکه، درگیری‌های شدیدی در مناطق «سیدی بوسلیم»، جاده فرودگاه و منطقه الهضبه در جنوب طرابلس در جریان است.

نیرو‌های حفتر از ماه آوریل با هدف به تصرف درآوردن طرابلس، پایتخت لیبی و خارج کردن دولت وفاق ملی از این شهر به آن حمله و آن را محاصره کردند. از آن زمان تاکنون درگیری‌ها در لیبی ادامه دارد. بنا بر اعلام سازمان ملل، از آغاز این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نفر در این کشور کشته و ۵۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در لیبی دو قدرت پدید آمده است. دولت وفاق ملی که در طرابلس، پایتخت این کشور، مستقر است و از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود و مورد حمایت ترکیه است و دیگری نیرو‌های خلیفه حفتر که در شرق این کشور مستقر هستند و از سوی روسیه، عربستان، امارات و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار