مراسم عزاداری ایام فاطمیه در کانون‌های مساجد استان سمنان برگزار می‌شود

همزمان با ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های مختلفی در ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سیدعلی موسوی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) گفت: همزمان با ایام فاطمیه ویژه برنامه‌های مختلف گرامیداشت حضرت زهرا (س) در ۲۵۸ کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان برگزار خواهد شد.

او  برپایی آئین عزاداری به مناسبت ایام فاطمیه و بزرگداشت یاد و خاطره سردار سرافراز اسلام حاج «قاسم سلیمانی» وشهدای مقاومت را از مهمترین برنامه‌های کانون‌های مساجد برشمرد و افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ایام فاطمیه به صورت خودجوش با برپایی مراسم عزاداری و دعوت از مداحان و مرثیه سرایان و نوحه خوانی و سینه زنی در عزای بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) به سوگ می‌نشینند.

حجت الاسلام موسوی توزیع بروشور‌های زندگی‌نامه حضرت فاطمه زهرا (س)، تبیین سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) را از فعالیت‌های این دبیرخانه در ایام فاطمیه برشمرد و اضافه کرد: در این سوگواره ها، سخنرانان به بیان فضایل و جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) می‌پردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ترویج فرهنگ فاطمی، آشنایی جوانان و نوجوانان عضو کانون با سیره اخلاقی و رفتاری این بانوی بزرگ اسلام و اجرای برنامه‌های متناسب با این ایام را از اهداف این برنامه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: زنان با منطبق کردن زندگی خود با ویژگی‌های شخصیتی و زندگی حضرت زهرا (س) و حرکت براساس آن می‌توانند جایگاه خود را در جامعه ارتقا بخشند.

او تصریح کرد: سخنرانان با اشاره به مصائب وارد شده به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به تشریح جایگاه دخت گرامی پیامبر اسلام (ص) می‌پردارند و برشناخت هرچه بیشتر زندگانی بانوی دو عالم تاکید می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت ترویج خودسازی و حیای فاطمی است، گفت: توجه به روش زندگی ساده حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جامعه بوده و جوانان را به سوی زندگی‌های سرشار از سادگی و خلوص و معنویت رهنمون کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بر لزوم درس گرفتن از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) در تمامی شئونات زندگی تاکید کرد و گفت: الگوگیری از سیره و روش زندگی این بانوی بزرگ اسلام از جمله سبک زندگی، عفاف، حجاب، ساده زیستی و ولایتمداری ضروری است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.