اعلام حمایت عمان از تصمیم عربستان برای مقابله با تاثیرات ویروس کرونا بر بازار نفت

در پی شیوع گسترده ویروس کشنده کرونا در چین، وزیر انرژی عمان از بیانیه عربستان برای مقابله با تاثیرات ویروس کرونا بر بازار‌های نفتی حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، محمد بن حمد الرحمی، وزیر انرژی عمان امروز دوشنبه اعلام کرد از آمادگی عربستان برای واکنش نشان دادن به هر گونه تاثیر ویروس جدید کرونا بر روی بازار نفت حمایت می‌کند.

وزیر انرژی عمان گفت عمان از بیانیه مربوط به مواضع پادشاهی عربستان سعودی در مورد آمادگی خود برای واکنش در مقابل شرایط بازار نفت، که ممکن است متاثر از شیوع ویروس کرونا در چین باشد، به طور کامل حمایت می‌کند.

شاهزاده عبدالعزیر بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد این کشور از نزدیک تحولات در بازار‌های نفت جهانی ناشی از تاثیر ویروس جدید بر اقتصاد چین و جهان و بازار‌های نفتی را تحت نظر دارد.

شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین که حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد شروع شده است. در مجموع حدود دو هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که بخش عمده آن‌ها در چین هستند. طبق آخرین آمار رسمی، تاکنون ۷۴ نفر بر اثر آلوده شدن به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

چین از گسترش کمربند بهداشتی برای سد کردن شیوع ویروس جدید ظاهر شده در ووهان خبر داد، تدبیری که نتیجه آن قطع ارتباط ۵۶ میلیون نفر با دنیاست. پنج شهر دیگر استان هوبئی در مرکز چین به ۱۳ شهری که قبلا در قرنطینه قرار گرفتند، افزوده شدند. بر اساس این تدبیر، حمل و نقل عمومی به مقصد این شهر‌ها متوقف می‌شود و بزرگراه‌های منتهی به آن‌ها بسته می‌شوند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار