اجرای طرح جایگزینی سوخت مناسب در روستا‌های شهرستان مهاباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد گفت: با اجرای طرح جایگزینی سوخت مناسب، روستائیان این شهرستان ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی دریافت کردند.

پاتو رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی با هدف جلوگیری از تخریب جنگل و مراتع در عرصه‌های ملی برای معیشت عرصه نشینان این شهرستان توزیع و نصب شد.

او با بیان اینکه اجرای این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در روستا‌های استان توزیع شده است، افزود: این طرح از سال ۹۷ با تخصیص اعتبارات صندوق توسعه ملی و با هدف جلوگیری از تخریب جنگل و مراتع در عرصه‌های ملی؛ برای روستاییان و عرصه نشینان خریداری و توزیع شده است.

پاتو اضافه کرد: هدف از طرح جایگزینی سوخت مناسب و توزیع آبگرمکن‌های خورشیدی کاهش فشار بر سطح اراضی جنگلی و مرتعی؛ جلوگیری از قطع درختان؛ تغییر الگوی جنگلی؛ کمک به معیشت عرصه نشینان و در نهایت ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های نوین است.

حسین زاده معاون مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی به دریافت آبگرمکن خورشیدی شهرستان های آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۵۰ دستگاه در ۹ شهرستان استان از جمله مهاباد، چالدران، چایپاره، خوی، ارومیه، سردشت، پیرانشهر، مهاباد، میاندوآب و شاهیندژ هر کدام بطور میانگین ۱۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی دریافت کرده اند.

او در خصوص ایجاد طرح کمربند حفاظتی افزود: همچنین به منظور اجرای پروژه‌های حفاظت و حمایت پروژه "بنچ مارک" (نشانه گذاری) در مساحتی بالغ بر ۳۰ کیلومتردر اراضی ملی نیز اقدامات بنچ مارک اجرا شده که هدف از این طرح ایجاد کمربند حفاظتی و تعیین حدود اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

حسین زاده اضافه کرد: این طرح نیز به منظور حفاظت از اراضی ملی و جلوگیری از تعدی و تجاوز اشخاص به عرصه‌های ملی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.