زالو درمانی به حوزه فناوری رسید

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی گفت: برای حذف درمان‌های غیر علمی در حوزه سلامت مانند زالو درمانی، باید هماهنگی بین دستگاهی بیشتری انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار  حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مشترک ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی و نمایندگان برخی مراکز اجرایی و علمی با محوریت تکثیر و فرآوری اصولی و منطبق با استاندارد‌های تایید شده بهداشتی در حوزه صنعت پرورش زالو برگزار شد.

در این نشست محمدحسن عصاره، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته  مباحث درمانی مرتبط با زالو نه فقط در ایران بلکه در دیگر کشور‌ها نیز مورد توجه است.

او بیان کرد: بر خلاف بسیاری دیگر از روش‌های درمان، با توجه به تماس زالو با خون انسان، تمامی فرایندهای درمان اعم از تولید، تکثیر و مباحث مرتبط باید با نظارت، حساسیت و دقت بالایی مورد واکاوی و بازبینی قرار گیرد.

عصاره با اشاره به برنامه‌های انجام گرفته در حوزه درمان با کمک زالو گفت: برای حذف درمان‌های غیر علمی در حوزه سلامت، زالو درمانی، باید هماهنگی بین دستگاهی بیشتری انجام گیرد.


بیشتر بخوانید: دانش تولید یک محصول راهبردی، بومی شد


درمان با زالو عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، کل تولید کشور در زمینه پرورش آبزیان، عددی در حدود ۳۰ هزار تن بوده است، این در حالی است که این رقم امسال بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تّن بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار