در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

واکنش عضو شورای شهر تهران به واگذاری عمارت اقدسیه به یک جواهرفروش

حجت نظری نسبت به خبر واگذاری عمارت اقدسیه (خانه شهرداران) به یک جواهرفروش واکنش نشان داد.

بشیر حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات واگذاری عمارت اقدسیه (خانه شهرداران) به یک جواهر فروش گفت: در گفت‌وگو‌های انجام شده با مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران مشخص شد که قرار است عمارت اقدسیه (خانه شهرداران) به یکی از جواهر فروش‌های پایتخت واگذار شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: موضوع از سوی شهرداری تهران این‌گونه مطرح می‌شود که قرار است پس از واگذاری ملک به جواهر فروش، این عمارت به همین شکل باقی بماند و تبدیل به گالری جواهر شود.

ایجاد گالری جواهر تضمینی برای حفظ خانه شهرداران نیست

حجت نظری ادامه داد: هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از واگذاری عمارت اقدسیه (خانه شهرداران) به شخص مورد نظر از سوی شهرداری تهران پس از گذشت یک نسل دیگر افراد این خاندان نسبت به نگهداشت این ملک تعهدی از خود نشان دهند.


بیشتر بخوانید: توضیحات سخنگوی شورای شهر تهران درباره فروش خانه اقدسیه 


او تصریح کرد: اگر در خیابان این عمارت (گلستان جنوبی واقع در سه‌ راه اقدسیه) قدم بزنید مشاهده می‌کنید که تمام ملک‌های مجاور این عمارت، برج‌های بلند مرتبه هستند و همین امر موجب می‌شود که پس از گذشت یک نسل مالکان آن به تخریب و بلند مرتبه سازی ملک تمایل پیدا کنند.

ایجاد گالری جواهر تضمینی برای حفظ خانه شهرداران نیست

او تصریح کرد: از نگاه من خانه شهرداران واجد ارزش میراثی است و می‌توان آن را ثبت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خب شهرداري بخره
آخرین اخبار