سالن برگزاری مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو در حد استاندارد جهانی است

رئیس فدراسیون وزنه برداری در رشت گفت: سالن برگزاری مسابقات وزنه برداری بین المللی جام نامجو در حد استاندارد جهانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه برداری در بازدید از سالن ۶ هزار نفره شهدای رشت محل برگزاری رقابت‌های وزنه برداری انتخابی المپیک، جام نامجو، گرامیداشت دهه فجر گفت: این سالن در حد استاندارد‌های جهانی است.

او افزود: خوشبختانه مراحل آماده سازی سالن شهدای رشت به نحو شایسته‌ای انجام شده و فقط کار‌های جزیی آن باقی مانده است.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: نواقص این سالن به خصوص سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی آن برطرف شده است و به طور حتم تا قبل از آغاز رقابت ها، مراحل آماده کردن آن به اتمام خواهد رسید.

علی مرادی افزود: امیدواریم بتوانیم رقابت‌های وزنه برداری انتخابی المپیک، جام نامجو، را با کیفیت بسیار بالایی برگزار کنیم.

او گفت: موفقیت گیلان در میزبانی رقابت‌های وزنه برداری انتخابی المپیک، جام نامجو موجب خواهد شد برای برگزاری هر ساله این مسابقات در این استان برنامه ریزی شود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری افزود: استاندار گیلان، مدیرکل اداره ورزش و جوانان، اعضای هیات وزنه برداری گیلان و دیگر مسئولان استان همکاری بسیار خوبی برای تکمیل و آماده سازی سالن شهدای رشت داشته و زحمات زیادی کشیده اند که از آنان تشکر می‌کنم.

علی مرادی در ادامه به وضعیت تیم ملی وزنه برداری هم اشاره کرد و گفت: تیم ملی اردوی مشترکی را با تیم اردن در تهران برگزار و سپس راهی رشت می‌شود تا در رقابت‌های بین المللی جام نامجو حضور یابد.

او افزود: در رقابت‌های بین المللی جام نامجو به طور حتم تعدادی از وزنه برداران سهمیه المپیک را کسب خواهند کرد و پس از آن هم، حداکثر ۲ مسابقه گزینشی المپیک تا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد تا تکلیف نهایی وزنه برداران حاضر در المپیک مشخص شود.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: با بیان اینکه رقابت‌های وزنه برداری جام نامجو رویداد بسیار بزرگی است افزود: تیم‌های خارجی در هفته جاری به تهران خواهند آمد و از اواخر هفته هم سفر آنان به رشت شروع خواهد شد تا در این رقابت بین الملی حضور یابند.

مرادی افزود: به هرحال این دوره از رقابت‌های وزنه برداری جام نامجو به دلیل کسب سهمیه المپیک از اهمیت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است و به طور حتم وزنه برداران زبده و نام آشنای جهان که تاکنون موفق به کسب سمهیه المپیک ۲۰۲۰ نشدند در آن حضور می‌یابند تا سهمیه المپیک را کسب کنند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: هر کشور حداکثر با ۵ وزنه بردار حق شرکت در رقابت‌های بین المللی جام نامجو را دارد.

علی مرادی تصریح کرد: این دوره از رقابت‌ها در ۷ وزن المپیکی ۶۱ کیلوگرم، ۶۷، ۷۳، ۸۱، ۹۶، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

رقابت‌های وزنه برداری بین المللی جام نامجو، انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو از ۱۳ تا ۱۵ بهمن در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفره شهدای رشت برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.