جامعه دانشگاهی اردبیل خلا آماری گردشگری را جبران کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ضروری است جامعه دانشگاهی استان خلا آمار و اطلاعات گردشگری را جبران کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل امروز در جلسه مشترک با اساتید دانشگاه‌های اردبیل گفت: در بحث آمار و اطلاعات گردشگری استان به مانند سراسر کشور با مشکل مواجه است.

او افزود: از جمله مهمترین نیازمندی‌ها ارائه سازو کاری برای احصا آمار گردشگران است و با توجه به اینکه تنها آمار در دست اداره کل اقامت در مراکز اقامتی و بازدید از هتل‌ها است، لازم است آمار گردشگران به دلیل اهمیتی که در برنامه‌ریزی‌ها دارد احصا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه گردشگری محور نخست توسعه استان است، گفت: با این وجود در بحث آمار بار‌ها از دانشگاه‌ها کمک خواستیم و فعلا اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

فلاحی همچنین به ضرورت مشارکت دانشگاه‌ها در مباحث کارشناسی تاکید کرد و افزود: به ویژه ثبت جهانی سبلان مورد تاکید ما است و با وجود اینکه ۱۴ سال است نام این اثر در فهرست موقت ثبت آثار جهانی یونسکو وارد شده تاکنون یک برگ اطلاعات تدوین و مطالعه نشده است.

او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان با محدودیت امکانات مواجه است، گفت: با این وجود ۱۰۸ پروژه سرمایه گذاری با رقم تقریبی ۳ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است و لازم است دانشگاه‌ها پروژه‌های جاذب گردشگر را به ما معرفی کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همچنین خواستار مداخله اساتید دانشگاه در برند سازی و بسته بندی صنایع دستی شد و افزود: اداره کل پارسال ورنی مغان را به عنوان اثر جهانی به ثبت رساند و لازم است برای معرفی مقبول صنایع دستی نسبت به برندسازی اقدام کرد.

فلاحی گفت: متاسفانه استان اردبیل برخوردار از اطلس باستان شناسی و زبان شناسی نیست و در این خصوص نیز اساتید دانشگاه می‌توانند مشارکت داشته باشند.

او افزود: این مجموعه آماده انعقاد تفاهم با دانشگاه‌ها برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار