چهار عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد

چهار عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر امروز در کتابفروشی کانون رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم رونمایی از چهار عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله «سوار بر باد»، «یک آدم نقاشی کن»، «روح عزیز و سایبانی برای زمین» عصر امروز در کتابفروشی کانون با حضور نویسندگان این کتاب‌ها برگزار شد.

در این مراسم کاظم زاده، مدیر مسئول انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: همین روزها سری دوم کتاب ها را برای تولید خواهیم فرستاد. سی و یک عنوان جدید به لطف خدا تولید خواهیم کرد این اتفاق با همکاری همکاران خوش صدای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گویندگان رادیو خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه دو تا از کتاب هایی که امروز از آن رونمایی می کنیم از افراد صاحبخانه انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، گفت:نوایی لواسانی و کریم زاده این کتاب ها را نوشته اند. یکی از وجوه شیرین کار در انتشارات و بعد از هفده سال کار فرهنگی این است که همکارانم در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یا صاحب اثر یا تصویرگر هستند.

مدیر مسئول انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه دو رمان نوجوان منتشر شده است، بیان کرد: انتشار رمان های نوجوان طرحی است که حامد شاه آبادی آغاز کرد و به ثمرات خوبی رسید. الان بیش از شصت رمان نوجوان منتشر کردیم؛ به گروه بندی های موضوعی و عناوینی که از قدیم بوده است وفاداریم رمان نوجوان پروژه خوب و پرمخاطبی بوده است باید با قوت آن را ادامه دهیم پروژه مرغک هم محبوبیت زیادی بین کودکان  دارد. آن را هم به قوت ادامه خواهیم داد و کتاب پژوهشی یا مرجع سابق در راه است.

در این مراسم حمید نوایی لواسانی، نویسنده کتاب سایبانی برای زمین در خصوص کتابش گفت: وقتی نگارش کتاب «سایبانی برای زمین» را آغاز کردم شهرداری تهران کاملا برای من توضیح داد کمربند سبز اطراف تهران در حال نابودی است. این کتاب نوشته شد و موضوعش مشخص است آن موقعی که باغ تخریب شد اسمش را توسعه شهری گذاشتند اما پس از آن باغ ها یکی پس از دیگری تخریب و اتوبان ساخته شد.

او افزود: این وضعیت معماری ما آدم های عصبی و رنجور و خسته ای است که در زندگی شهری امروز می بینیم، در چنین جامعه ای حقوق شهروندی ما کجا قرار دارد و رفتار شهروندی ما کجاست؛ رفتارمان هنوز به وضعیت شهروندی نزدیک نشده است؛ قصد کتاب «سایبانی برای زمین» این بود به مخاطب تلنگر بزند تا مسئولانه برخورد کنند

در این مراسم هاجر سلیمی نمین تصویر گر «سوار بر باد» در خصوص تصویرگری کتاب اظهار کرد: ذوالفقاری که در طرح کتاب آمده نشان انحصاری حضرت علی (ع) است؛ در شمایل نگاری اسلامی و شیعی حتی اهل تسنن هم ذوالفقار را به عنوان نشان انحصاری حضرت علی (ع) می شناسند.

او افزود: کتاب «سوار بر باد» درباره یکی از جنگ های حضرت علی (ع) است. داستان از زبان دو اسب روایت می شود؛ تمرکزم در تصویر گری روی صفحه آخر داستان است؛ شمایل نگاری حضرت علی (ع) تفسیر آیه قرآن و انسان کامل است تا شاید افراد بی سواد معنی تصویرگری را دریابند این کتاب برای نوجوانان نوشته شده است از این رو به خودم اجازه ندادم از شمایل نگاری سنتی در تصویر گری کتاب استفاده نکنم؛صحنه کشته شدن دشمن به دست حضرت علی (ع) را کمتر نشان دادم تا برای نوجوان دلخراش نباشد و به این شخصیت دینی افتخار کند.

در این مراسم دروگر نویسنده کتاب «سوار بر باد» با اشاره به مشکلات کار نویسندگی بیان کرد:کتاب «سوار بر باد» را شش سال پیش به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای چاپ ارائه کردم ارزیابان کتاب از من خواستند بعضی قسمت های کتاب را اصلاح کنم اصلاحات را انجام دادم؛ مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تغییر کرد در زمان مدیریت جدید با من تماس گرفتند و گفتند کتابم جزء کتاب هایی است که جلوی انتشار آن گرفته شده است.

نویسنده کتاب «سوار بر باد» با اشاره به اینکه پس از برگزیده شدن داستان سوار بر باد به او پیشنهاد انتشار کتاب را دادند، تصریح کرد: به من گفتند چون سکه گرفتی حق التالیف کتاب را به تو نمی دهیم و قرار دادی ظالمانه علیه نویسنده در برابرم گذاشتند من قبول نکردم از جایی متوجه شدم می خواهند کتابم را منتشر کنند؛ از کارشان جلوگیری کردم بعد از آن کتاب را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای انتشار دادم کتاب دیگرم سه سال در وزارت ارشاد منتظر اخذ مجوز بود پس از آن تنها دویست صفحه از کتابم منتشر شد ناشر به جای دو هزار و پانصد نسخه ای که در کتاب آورده بود تنها دویست نسخه منتشر کرد ناشر برای کتاب تبلیغی نکرده بود و هربار از او چند نسخه از کتابم را برای جلسات نقد می خواستم تنها به من بیست نسخه از کتاب را می دادند و کتاب در بازار موجود نبود تا دانشجویانم آن را تهیه کنند.

در پایان مراسم از چهار عنوان کتاب جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.