استاندارهرمزگان؛

رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده هرمزگان اولویت همه نهادها

استاندارهرمزگان از تدوام روند رسیدگی به وضعیت سیل زدگان هرمزگان خبر داد.

استاندار هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، گفت: روند رسیدگی به وضعیت مناطق سیل زده هرمزگان با جدیت پیگیری و اجرا می‌شود.

فریدون همتی افزود: ۹ روستا در جاسک به طور کلی تخریب شدند، حدود ۲۰۰ روستا در سیل اخیر دچار بحران شدند و همه نهاد‌ها، گروه‌های جهادی و دستگاه‌ها در حال رسیدگی جدی برای امداد رسانی و بازسازی مناطق سیل زده هستند.

او گفت: پوشاک، مواد غذایی و لوازم ضروری و بهداشتی به میزان لازم بین روستا‌ها ومناطق سیل زده استان درحال توزیع است و روند رسیدگی به روستا‌ها توسط فرماندارن، بخشداران و دهیاران زیر نظر گرفته می‌شود.

استاندار هرمزگان افزود: به علت گِلی و باتلاقی بودن زمین‌های بشاگرد اکنون رفت و آمد خودرو‌ها امکان پذیر نیست و برای بازگشایی مسیر‌ها، به دستگاه‌های جدید راهداری و با قدرت بالا نیاز است و دلیل دیر رسیدن کمک به برخی مناطق را صعب العبور بودن آن‌ها ونیاز به هلی کوپتر برا‌ی کمک رسانی عنوان کرد.

همتی با اشاره به بازگشایی مدارس یک هفته پس از وقوع سیل اخیر در شرق هرمزگان گفت:در تلاش هستیم هر چه سریعتر راه‌های روستایی را بازسازی کنیم و پیش بینی می‌شود طی ۵ روز آینده وضعیت مناطق سیل زده مساعدتر شود.

او افزود: اولویت تمام مسوولان و دستگاه‌ها رسیدگی به مناطق سیل زده است و با برآورد خسارت وارده به هر منطق کار بازسازی آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.