قالیباف:

‌می‌توانیم در یک برنامه ۵ ساله مشکلات کشور را حل کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر از ظرفیت‌های جوانان استفاده کنیم، می‌توانیم در عرض ۵ سال مشکلات کشور را حل کنیم.

‌می‌توانیم در یک برنامه ۵ ساله مشکلات کشور را حل کنیم به گزارش خبرنگار حوزه  احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، در مسجد لولاگر تهران، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: از عملیات فتح المبین با شهید سلیمانی آشنا شدم و این آشنایی هر روز نزدیک‌تر شد و تا روز‌های آخر شهادت ادامه داشت و انس زیادی با هم داشتیم و اگر بگویم دوستی مثل او نداشتم اغراق نکردم.

قالیباف درباره خصوصیات شهید سلیمانی گفت: یکی از ویژگی‌های شهید سلیمانی احترام خاص و باورنکردنی به مردم بود، فارغ از اینکه آن‌ها بشناسد یا نشناسد، جوان و پیر و فقیر و ثروتمند اصلا برای او موضوعیت نداشت و برای همه احترام قائل بود. در میان همه افراد، او برای خانواده شهدا اهمیت ویژه‌ای قائل بود.

او افزود: وقتی فرزندان شهدا پیش حاج قاسم می‌آمدند و او را سردار صدا میکردند، ناراحت میشد و می‌گفت مرا عمو صدا کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مشغله کاری او خیلی زیاد بود، ولی با همه مشغله کاری، تلفن‌های فرزندان شهدا را همیشه جواب می‌داد؛ از این مرام‌ها و خصلت‌ها کمتر در بین افراد می‌بینیم؛ برای فرزندان شهدا به جای پدرشان خواستگاری می‌رفت و به معنی واقعی برای آن‌ها عمو بود که با وجود مشغله کاری‌ای که داشت، کار سخت و بزرگی برای او بود.

او تصریح کرد: شهید سلیمانی نزدیک ۲۰ سال فرمانده نیروی قدس بود، ولی تا همین ایام اخیر کسی او را نمیشناخت؛ این دشمن بود که وقتی اثر کار او را دید او را به دنیا شناساند؛ او مردی با اخلاص بود که آرمان هایش مبتنی بر سنت‌های الهی بود.

قالیباف عنوان کرد: امروز در حوزه نظامی تمام تجربه بشری بر این است که می‌گوید اگر سه برابر دشمن استعداد داری باید به او حمله کنی و علمی است که ثابت شده است؛ اما سنت الهی میگوید من یک نیروی حداقلی را بر یک نیروی حداکثری پیروز می‌کنم؛ شهید سلیمانی به این فرهنگ قرآنی ایمان داشت و ایمان داشت که خدا از بزرگی خودش این حق را به مومنین داده که آن‌ها را پیروز گرداند و با حداقل امکانات و نیروها، مجموعه‌ای را بر سرکار بیاورد که آمریکا و اسرائیل با همه قدرت خود، بیش از ۵ـ۶ روز نتوانستند دوام بیاورند و شکست خوردند.

او همچنین گفت: چون سردار سلیمانی  با سنت‌های الهی آشنا بود و با اخلاص عمل می‌کرد توانست با دست خالی، کاری کند که آمریکایی‌ها بعد از دو دهه هنوز نتوانستند بر منطقه تسلط پیدا کنند؛ نمونه این اتفاق را در جنگ سی و سه روزه و محاصره نوار غزه دیدیم و ما دیدیم که داعش با آن همه پشتیبانی و تجهیزات نتوانست کار خود را در منطقه پیش ببرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر امروز می‌بنید که ما در حوزه اقتصادی نابسامان هستیم، به سنت‌های الهی در اقتصاد ایمان نداریم. اگر ما در حوزه نظامی به سنت‌های الهی معتقدیم، این را باید باور کنیم که از مال خود انفاق کنیم و به حرف خدا گوش کنیم.

او افزود: در فرهنگ الهی، مشکلات با کمک سه چیز حل می‌شود، وحی، معجزه و مردم و ما در این سال‌ها فاصله زیادی از مردم گرفتیم؛ اگر به مردم توجه کنیم و اقتصاد خود را مردمی کنیم، میتوانیم نتیجه بگیریم.

قالیباف در پایان گفت: مردم در تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی نشان دادند که شاید مسئولین را دوست نداشته باشند، ولی پای انقلاب هستند؛ اگر به مردم تکیه دهیم و به جوانان فرصت حرکت بدهیم می‌توانیم در یک برنامه پنج ساله مشکلات را حل کنیم؛ ما در اقتصاد مشکل پول نداریم، مشکل مدیریت داریم؛ باید دست به دست هم دهیم تا در گام دوم انقلاب فرصت‌های گرفته شده را به مردم باز گردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بچه تولم جمعه بازار
۲۱:۵۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
يعنى كه ٥ سال در انتظار باشيم ، ترسم حل نكنى و ملت را معطل كنى.
آخرین اخبار