تردد ۲۸۷ هزار دستگاه کامیون از گمرک بازرگان

مدیر کل گمرک بازرگان از تردد ۲۸۷ هزار دستگاه کامیون از این گمرک خبر داد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، صادق نامدار مدیر کل گمرک بازرگان عصر دوشنبه در آٓئین گرامیداشت روز گمرک در سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: گمرک بازرگان رتبه چهارم ترانزیت کشوری را به خود اختصاص داده و یک چهارم ترانزیت کل کشور از منطقه آزاد ماکو اتفاق می‌افتد.

نامدار از ترانزیت ۲۷۷ هزار رأس دام از گمرک بازرگان خبرداد و افزود: در طی ده سال گذشته برای اولین بار این تعداد دام از این گمرک ترانزیت شده است.

مدیر کل گمرک بازرگان با اشاره به اینکه این مرز یکی از پایانه‌های مهم زمینی کشور است، گفت: در ده ماه سال‌جاری تاکنون ۲۸۷ هزار دستگاه کامیون و با تناژ پنج میلیون و ۷۴۰ هزار تن کالا از این مرز تردد کرده است که نسبت به مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

وی استفاده از کنترل‌های غیرمزاحم در گمرک بازرگان را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: در کنار مکانیزاسیون رویه‌ها و بکارگیری سامانه‌های الکترونیکی، توسعه تجهیزات موقعیت یاب جی. پی. اس (GPS)، اسکنر‌ها، دستگاه‌های ایکس ری، دوربین‌ها و کراس چک کردن اطلاعات می‌توانند در هوشمند سازی تجارت با استفاده از ابزار‌های غیر مزاحم کمک کنند.

نامدار از قعالیت ۲۴ ساعته همکاران در گمرک بازرگان نیز خبرداد وافزود: دودستگاه ایکس ری در گمرک بازرگان فعال است که یکی از آن‌ها غیر فعال بود که سه ماه پیش به همت وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی رفع مشکل و به بهره برداری رسید.

مدیرکل گمرک ادامه داد: مشکلات تخلیه بار در گمرک بازرگان نیز با ورود بخش خصوصی برطرف می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: پیرو توافق نامه با طرف ترک خوشبختانه مشکلات صف کامیون‌ها در مرز بازرگان برطرف شده، ولی با افزایش تردد کامیون ها، اهمیت احداث دهکده لجستیک در منطقه ملموس خواهد شد که در این زمینه سازمان منطقه آزاد ماکو احداث این دهکده را در دستور خود دارد.

مدیر کل گمرک بازرگان از راه اندازی نخستین دروازه مشترک مرزی کشور در مرز بازرگان خبر داد و افزود: دروازه مشترک تجاری بین ایران و ترکیه در مرز بازرگان با تعاملی که بین سازمان منطقه آزاد ماکو و گمرک ایجاد شده است لذا با الکترونیکی شدن گمرک در ایران امکان تبادل الکترونیکی اطلاعات میان گمرکات دو کشور فراهم شده و شرایط بهتری را برای توسعه و تسهیل تجاری میان دو کشور فراهم آورند.

شایان ذکر است در این مراسم از فعالین حوزه گمرکی منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.