ادعای لودریان: هر چه در توان داریم برای نجات برجام انجام می‌دهیم

علیرغم بدعهدی کشورهای اروپایی امضاکننده برجام و اقدام اخیر در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران، وزیر خارجه فرانسه مدعی شد کشورش برای نجات توافق هسته‌ای تلاش خواهد کرد.

ادعای لودریان: هر چه در توان داریم برای نجات برجام انجام می‌دهیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لزاکو، ژان ایو لودریان مدعی شد فرانسه به همراه برلین و لندن برای نجات توافق هسته‌ای ایران هرچه در توان دارد انجام می‌دهد.

لودریان در ادامه ادعاهایش گفت: به همین دلیل است که اروپایی‌ها ساز و کار حل و فصل اختلافات موسوم به مکانیسم ماشه را که در توافق هسته‌ای ۱۴ ژوئیه سال ۲۰۱۵ پیش بینی شده بود فعال کردند. این ساز و کار به این منظور است که به شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه دهد تحریم‌های جدید بین المللی علیه ایران اتخاد کند که تصمیم گرفته غنی سازی اورانیوم خود را از سربگیرد تا به میزان اورانیوم غنی شده بیشتر از آستانه تعیین شده در توافق دست یابد.

وی در ادامه از آغاز مذاکرات آینده با ایران خبر داد. لودریان گفت پاریس، لندن و برلین به عنوان امضاکنندگان توافق وین دو هدف دارند، «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای و همچنین ممانعت از بروز بحران گسترش تسلیحات هسته‌ای».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که انگلیس، فرانسه و آلمان علی‌رغم عهدشکنی‌های خود در قبال ایران، بیست و چهارم دی در بیانیه‌ای مکانیسم حل اختلاف در برجام را هم فعال کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
فکر کرده واقعاً لودره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
واقعا خسته نباشيد
نه ال نود ميزنين نه ٣٠١
دلارم كه هنوز سه برابره
Switzerland
سید فروزان
۱۲:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
یکی به این یارو بگه ، هی یارو ، ایران مثل کشورهای بدبخت آفریقا نیست که یا چهار تا ژاندارم قانون شماها اجرا بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
واقعا خسته نباشيد !!!!!!!!
آخرین اخبار