ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مجاورت کارخانه سیمان فارس راه اندازی می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: کلان شهر شیراز نیاز به راه اندازی ۸ ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوا دارد.

حمید ظهرابی افزود: هم اکنون ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شیراز فعال است.

رییس اداره آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: با توجه به ضرورت پایش مستمر کیفیت هوا در نقاط مختلف شهر شیراز، طبق بررسی‌های بعمل آمده نقطه‌ای در مجاورت کارخانه سیمان فارس به منظور نصب و استقرار ایستگاه سنجش آلودگی هوا مشخص شده است.

قاسم نهاوندی افزود: این ایستگاه می‌تواند گاز‌های منواکسید کربن، ازن، اکسید‌های ازت و دی اکسید گوگرد و ذرات کمتر از ۱۰ میکرون را تحلیل و اطلاعات دریافتی را در اختیار اداره کل حفاظت محیط زیست قرار دهد. ‎

نبود طرح جامع علمی و عملی، موازی کاری، فقدان مدیریت یکپارچه شهری، نگرش سلیقه‌ای و عدم کنترل آلاینده‌ها از جمله عوامل پیشروی آلودگی هوا درکلانشهر‌های کشور است و با تداوم این روند شیراز نیز از آسیب‌های آلودگی هوا در امان نخواهد ماند.

برآیند آمار موجود آلودگی هوا چهارمین عامل خطر مرگ و میر در دنیا محسوب می‌شود که به تاکید این کارشناسان در بعضی از کشور‌های جهان هفت درصد از تولید ناخالص ملی به دلیل آلودگی هوا اتلاف می‌شود و این رقم در کشور ما ۲.۴۸ درصد است.

به استناد آمار رسمی، سالانه ۳۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به دلیل اثرات آلودگی هوا خسارت به اقتصاد ملی وارد می‌شود، همچنین براساس گزارش بانک جهانی آلودگی هوای تهران سالانه بیش از ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار به اقتصاد کشور خسارت می‌زند.

امسال تا کنون ۹۴ درصد روز‌های شیراز هوا سالم و پاک بوده است. راهکار‌های مراقبت از هوای پاک شیراز اندازه گیری مداوم آلاینده‌ها در مناطق مختلف آن است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار