پشت پرده گروه‌های انتخاباتی «مخاطب اضافه کن و پول بگیر» چیست؟

معاون حقوق عامه و پیشگیری از جرم دادگستری گلستان درباره پشت پرده برخی گروه‌هایی که برای افزایش مخاطب در زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات فعالیت می‌کنند، توضیح داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هنوز چند روزی تا شروع قانونی تبلیغات داوطلبان انتخابات باقی مانده است.

همزمان با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندید‌اهای انتخابات مجلس یازدهم ، بریز و بپاش‌های انتخاباتی هم کلید خورد و پای ولخرجی برخی نامزد‌های انتخابات به فضای مجازی باز شده است.

سلیمانی معاون حقوق عامه و پیشگیری دادگستری گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، گفت: مردم بسیار مراقب کلاهبرداری های اینترنتی و فضاهای مجازی باشند چرا که شگرد افراد کلاهبردار در ابتدای راه ، جلب اعتماد افراد با روش‌های موجه است تا پس از کسب اعتماد جیب افراد را خالی کنند.

او افزود: اخیرا در فضای مجازی گروه‌های تلگرامی ایجاد شده که با هدف‌های نامشخص فعالیت می‌کنند و با جلب اعتماد به حساب برخی افراد پول‌هایی هم واریز می‌کنند تا در وقت مناسب با دریافت رمز دوم حساب مردم را خالی کنند.

معاون حقوق عامه و پیشگیری دادگستری گلستان هشدار داد: افراد مراقب باشند برای مبالغ اندک سرمایه خود را از دست ندهند.

در مورد شگرد کلاهبرداری جلب اعتماد افراد برای خالی کردن جیبشان می‌توان به پرونده معروف به پرهام اشاره کرد که در ابتدا با واریز سود‌های آنچنانی به حساب افراد اعتماد افراد بسیاری را جلب کرد تا جایی که هم اکنون این پرونده سه هزار شاکی خصوصی دارد.
 
این در حالی است که بسیاری از ساکنان استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان برای شرکت در موضوع موسوم به پرهام طلا، مسکن و خودروی خود را فروختند.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.