اجرای عملیات احداث سینما استقلال سقز همزمان با دهه فجر

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: به همت موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و با حمایت استانداری کردستان و فرمانداری سقز، همزمان با دهه مبارک فجرعملیات احداث سینما استقلال سقز آغاز می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، امین مرادی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و با امضای تفاهم نامه همکاری با استانداری کردستان، موسسه فرهنگی بهمن سبز و فرمانداری شهرستان سقز، قرار است که سینما استقلال دراین شهر با سه سالن مجزا احداث و مورد بهره برداری قرار گیرد.

او افزود: طراحی ونقشه و دیتل اجرایی معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی این مرکز فرهنگی توسط مهندسان ذیصلاح انجام شده است و انتظار می‌رود که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز و در مدت زمان کمتر از هفت ماه بازسازی و مورد بهره برداری قرار گیرد.

رییس حوزه هنری کردستان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی سینما در شهرستان سقز، گفت: سقز به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان و همچنین با توجه به ظرفیت‌های بالای فرهنگی نیازمند توجه جدی نسبت به مسائل فرهنگی و هنری است و به همین دلیل انتظار می‌رفت سال‌های قبل این پروژه اجرایی و عملیاتی می‌شد.

او بیان کرد: بدون شک امروز هنر سینما به دلیل تاثیرگذاری بالا و همچنین گستردگی و تنوع در جذب مخاطب دارای اهمیت صدچندان است و به همین دلیل با بهره‌برداری از این امکان جدید فرهنگی، گامی مهم در راستای کمک به توسعه شهرستان سقز برداشته می‌شود.

مرادی با اشاره به وجود پردیس سینمایی بهمن سنندج و سینما آزادی در شهر بیجار، گفت: حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال حاضر با در اختیار داشتن یک‌هزارو ۱۰۰ صندلی سینما در استان ظرفیت‌های خوبی در اختیار دارد و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از سینما استقلال سقز حدود ۵۰۰ صندلی به سرانه سینمایی استان افزوده شود.

او با درخواست از مسوولان استانی و شهرستانی در راستای کمک به تسریع در بازسازی و بهره‌برداری از سینما استقلال سقز، یادآور شد: تسهیل کردن امور از سوی مسوولان مربوطه یکی از انتظارات جدی حوزه هنری استان است تا در کوتاهترین زمان ممکن این پروژه به سرانجام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.