۴۰۰ خوشه‌ تولیدی و صنعتی در کشور شناسایی شده است

وزیر صنعت ،معدن و تجارت گفت:بیش از ۴۰۰ خوشه تولیدی و صنعتی در کشور شناسایی شده است، که در قالب حمایت از صنایع کوچک، متوسط و خرد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،رضا رحمانی، وزیر صنعت ،معدن و تجارت در حاشیه بازدید از خط تولید رادیاتورهای صنعتی یک کارخانه در شهرک صنعتی اشتهارد گفت:بیش از ۴۰۰ خوشه تولیدی و صنعتی در کشور شناسایی شده است که  این مهم یک بحث جدید در قالب حمایت از صنایع کوچک، متوسط و خرد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به اهمیت سازمان دهی نظام صنفی اشاره کرد و افزود: بیش از ۶۰۰ هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی در کشور وجود دارد که هر کدام چند صدنفر کارگر دارند توجه به این صنوف و همچنین واحدهای تولیدی کوچک و متوسط جزو اولویت‌های ما است.

رحمانی با اشاره به اینکه نسبت به صنوف کم توجهی شده است، گفت: تلاش می‌کنیم منابعی توسط نظام بانکی برای صنوف مدنظر قرار گیرد زیرا فعالت اصناف با سرمایه گذاری کمتر از نظر سرانه می‌توانند اشتغال بیشتری ایجاد کنند.

وزیر صمت افزود:اشتهارد یکی از قطب‌های اصلی صنعت کشور است، اکثر واحدهای این شهرک با ظرفیت ۸۰ درصدی فعال می‌کنند.

او  در بازدید از کارخانه رادیاتورهای صنعتی در اشتهارد گفت: این واحد تولید کننده رادیاتورهای صنعتی است که برای حضور در بازارهای صادراتی دنیا و رقابت در این حوزه تلاش می‌کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه استان البرز نسبت به دیگر استان‌های صنعتی کشور با مشکلات کمتری مواجه است، گفت: تأمین نقدینگی یکی از مشکلات حوزه صنعت است، ظرفیت تولید و صادرات وجود دارد اما فراهم کردن سرمایه در گردش به منظور تهیه مواد اولیه ضروری است.

انتهای پیام/خ

برچسب ها: وزیر ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.