لارو درمانی راهی برای نجات بیماران از قطع عضو

یک متخصص جانور شناسی گفت: لارو درمانی راهکاری مناسب و راه نجات زخم بیماران دیابتی است.

لارو درمانی راهی برای نجات بیماران از قطع عضوآرش جعفری متخصص جانور شناسی در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:لارو درمانی  راهکاری مناسب بر‌ای زخم بیماران دیابتی است.

 او با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۲ نفر وگاهی ۲۰ بیمار دیابتی برای در مان زخم‌های مزمن مراجعه می‌کنند، گفت:تا کنون ۲۵۰ مراجعه کننده و جود داشته که از این تعداد بیش از ۹۵ درصد آن‌ها بهبودی کامل را حاصل پیدا کردند.

این متخصص جانور شناسی گفت: لارو درمانی یا ماگوت تراپی یکی از شیوه‌های متداول برای درمان زخم‌های مزمن و عفونی استفاده از انواع آنتی بیوتیک‌ها است که استفاده از این قرص‌ها آثار منفی بر بدن بیمار می‌گذارد.

جعفری  با بیان اینکه در لارو درمانی عمل جراحی و استفاده از آنتی بیوتیک‌ها کنار گذاشته می‌شود، گفت:  در این روش درمان لارو به طور مسقیم روی زخم می‌نشیند و با فت مرده را خورده  وبا این کار عروق بسته باز شده و خون رسانی به بافت از سر گرفته می‌شود.

متخصص جانور شناسی با بیان اینکه تداوم این روند خون رسانی به بافت را آسان می‌کند، گفت:لارو درمانی موجب تقویت با فت‌های مرده و شاداب شدن آن‌ها می شود.

او خاطر نشان کرد: عدم لارو درمانی در گذشته موجب قطع عضو تعداد زیادی از بیماران د یابتی می‌شود که امروزه با  این روش  از قطع عضو کاهش یافته است.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.