واگذاری ساخت بیمارستان جدید الحداث عجب شیر به دانشگاه علوم پزشکی تبریز

فرماندار عجب شیر از واگذاری ساخت بیمارستان جدید الحداث عجب شیر از اداره کل راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، اصغرپور  فرماندار عجب شیر در جلسه مجمع سلامت شهرستان عجب شیر از واگذاری ساخت بیمارستان جدید الحداث عجب شیر از اداره کل راه و شهرسازی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد وافزود:این بیمارستان با پیشرف فیزیکی ۷۰ درصد در سال آینده  بهره بردری خواهد شد.

 اصغرپور افزود:با پیگیری‌های انجام شده اعتبار ۲۹ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان جدید الحداث شهرستان تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان عجب شیربر اجتماعی سازی سلامت در جامعه تاکید کرد وگفت: همه ارگان‌های اجرایی باید به وظایف خود در حوزه سلامت عمل کرده، زیرا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۲۵ درصد مسئولیت را به عهده دارد، وقتی بحث درمان، آموزش، بهداشت پیش می‌آید همه فکر می‌کنند وظیفه بهداشت و ارگان‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت است، ولی چنین نیست.

رئیس مجمع سلامت شهرستان افزود:بهداشت همیشه اصل و مقدم بر درمان بوده وهمه دستگاه‌های اجرایی باید در انجام اقدامات پیشگیرانه مشارکت کنند.

او افزود:اداره بهزیستی ۱۶۵ ماموریت دارد که ۶۰ ماموریت آن مربوط به مکمل برنامه‌های بهداشت و درمان است و باید وزارت فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش در زمینه آموزش در جامعه و مدارس، فعال باشند و همچنین باید ابتدا بهداشت رعایت، آموزش‌های لازم داده شده چراکه هزینه درمان بسیار بالاست و در نهایت باید به سمت درمان برویم و در دولت یازدهم فعالیت‌های زیادی در زمینه بهداشت شده است و طرح تحول نظام سلامت در این راستا تحقق یافته است.

اصغرپور افزود: دستگاه‌های اجرایی به اندازه وظایف و در حد توان خود به حل مسائل بهداشتی و درمانی کمک کنند تا وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی به انجام وظایف تخصصی خود بپردارند.

او افزود: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی که اساس رشد جامعه بشری است نیاز به افزایش آگاهی مردم، مسئولیت پذیری، توانمندی و مشارکت فعالانه دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.