محمود عباس: قدس فروشی نیست و طرح توطئه‌آمیز آمریکا اجرایی نخواهد شد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اقدام ترامپ در رونمایی از طرح ضد فلسطینی معامله قرن اعلام کرد قدس فروشی نیست و معامله توطئه آمیز آمریکا اجرایی نخواهد شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین واکنش به اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در رونمایی از طرح ضد فلسطینی موسوم به "معامله قرن" اعلام کرد: «قدس فروشی نیست و معامله توطئه آمیز شما اجرایی نخواهد شد و ملت فلسطین آن را رد می‌کند. حقوق اسرا و مجروحین ما حفظ خواهد شد و هیچکس آن را معامله نخواهد کرد.»

رئیس تشکیلات خودگردان افزود: «در این لحظات حساس از تمام فلسطینی‌ها می‌خواهم تا با یکدیگر متحد شوند و طرحی که برای نابودی فلسطین ارائه شده را نابود کنند. به زودی تمام اقدامات لازم برای تغییر نقش تشکیلات خودگران فلسطین را اتخاذ خواهیم کرد.»

محمود عباس گفت: «تسلیم نخواهیم شد. توطئه‌ها، معامله‌ها و طرح‌های نابودی مسئله فلسطین فرجامی جز شکست ندارد. با شهدا عهد بسته‌ایم که خونشان به هدر نخواهد رفت. به صحبت‌های ترامپ و نتانیاهو گوش دادیم؛ آن دو از سیلی زمانه سخن گفتند، به آن‌ها با چندین سیلی پاسخ خواهیم گفت.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: «ترامپ و نتانیاهو یاوه گفتند و برای هزارمین بار می‌گوئیم: معامله قرن نه.»

وی افزود: «معامله قرن بند پایانی وعده بالفور است. محال است که به کشور فلسطین بدون قدس راضی شویم.»

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: «در جلسه امروز رهبران فلسطینی، نمایندگان تمام گروه‌ها حضور یافتند و اختلافات را کنار گذاشتند. مرحله جدیدی از همکاری مشترک را آغاز خواهیم کرد و اختلافاتمان را کنار خواهیم گذاشت. ملت ما مستحق زندگی است و حقوقش را می‌خواهد. اگر فقط یک قِرِش هم پول برایمان باقی مانده باشد آن را برای اسرا و مجروحین هزینه خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار