تمرین جستجو و نجات دریایی در جزیره خارگ برگزار شد

تمرین یک روزه جستجو و نجات دریایی با حضور سازمان‌ها و نهادهای دریایی در آب‌های استحفاظی جزیره خارگ با موفقیت انجام گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ بیان کرد: تمرین محلی جستجو و نجات دریایی با هدف تقویت و افزایش قابلیت‌های تیم‌های جستجو و نجات دریایی و کنترل صدمات در شرایط اضطراری در آب‌های استحفاظی جزیره خارگ انجام شد.

 ایرج صفری افزود: در این تمرین که با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات لازم مانند شناور‌های دریایی و ایستگاه‌های مخابرات رادیویی صورت گرفت، شناور‌های مشخص شده با اعلام اضطرار از سوی کشتی مسافربری «فراساحل ۲» که با ۲۰ مسافر در حال تردد بود مبنی بر آتش سوزی در موتور خانه شناور و ناتوانی در کنترل آتش، عملیات نجات و انتقال مسافران و آسیب دیدگان را انجام دادند و در ادامه با حضور بالگرد و  چهار فروند شناور عملیات نجات حادثه دیدگان از آب نیز انجام گرفت.

او ادامه داد: در ادامه تمرین نیز، فرد مصدوم به وسیله شناور ناجی ۹ به عوامل اورژانس مستقر بر روی اسکه مروارید جزیره خارگ تحویل داده شد. همچنین برای جلوگیری از غرق شدن شناور سانحه دیده، شناور آسیب دیده با دو شناور آتشخوار به طرف اسکله مرواید جزیره خارگ انتقال یافت.

رئیس اداره بندر و دریانوردی خارگ عنوان کرد: در این تمرین، شرکت پایانه‌های نفتی خارگ، شرکت نفت فلات قاره خارگ، شرکت ملی نفتکش خارگ، مجتمع پتروشیمی خارگ، نیروی دریایی سپاه پاسداران، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، فرماندهی مرزبانی خارگ، ناحیه مقاومت بسیج ثارالله خارگ، مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت خارگ، اورژانس ۱۱۵، فرودگاه شهدای جزیره خاگ، اداره ورزش و جوانان خارگ، هیات کوهنوردی خارگ و هیات نجات غریق و غواصی جزیره خارگ مشارکت فعال داشتند.

جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.