۲۹ طرح منابع طبیعی آماده افتتاح در دهه فجر

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از افتتاح ۲۹ طرح آبخیزداری و آبخوانداری در ایام دهه فجر امسال خبر داد.

 ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: ۲۹ طرح آبخیزداری و آبخوانداری با اعتباری بیش از ۹۷ میلیارد ریال در ایام دهه فجر به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: با افتتاح  این طرحها سه هزار و ۶۴۰ خانوار از اجرای این طرح بهره‌مند خواهند شد و منبع تامین اعتبارشان ، صندوق توسعه ملی، استانی و مشارکتی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری در شهرستان‌های کلاله، گالیکش، مینودشت، گرگان، کردکوی و رامیان، بندگز، در حوزه‌های حاجی بیک، اوغان، چهل چای، حوزه زیارت، قورچای، گرمابدشت و با حجم ۱۵۴۵۵ متر مکعب اجرایی می‌شود.

او افزود: در بخش مرتع نیز طرحهای بوته کاری در سطح هزار و ۶۹۰ هکتار در شهرستان های، گنبد، مراوتپه و آق قلا نیز افتتاح خواهد شد.

قزلسفلو باشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری در جلوگیری از افت سطح آب‌های زیرزمینی و ذخیره آب، گفت: کنترل و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستائیان و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش پروژه‌های آبخیزداری از اهداف اصلی طرح‌های آبخیزداری به شمار می‌آید.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.