سومین حرم اهل بیت (ع) عزادار شهادت ام ابی‌ها (س)

حرم مطهر احمد ابن موسی حضرت شاهچراغ (ع) در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یکپارچه سیاهپوش و غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حرم مطهر شاهچراغ (ع) در سالروز شهادت صدیقه کبری (س) یکپارچه سیاهپوش شده و برنامه‌های عزاداری و سوگواری در این مکان مقدس با حضور زائران و دلسوختگان خاندان پیامبر اکرم (ص) برپا شده است.

دسته‌های عزاداری نیز در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اجتماع کرده و در سوگ حضرت فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر عظیم الشان اسلام به سرو سینه می‌زنند و اشک ماتم می‌ریزند.

مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه استان، مساجد، حسینیه‌ها و. با حضور گسترده زائران و مردم برپا شده است.

قرائت خطبه فدکیه در حرم شاهچراغ (ع)

حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت: علاوه بر مراسم قرائت خطبه فدکیه با حضور گسترده عزاداران در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، صبح امروز مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در شیراز برگزار شد.

او افزود: همچنین مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهراء سلام الله علی‌ها با سخنرانی حجه الاسلام و المسلمین سید محسن موسوی و مداحی مداحان بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان بزرگ امام خمینی حرم مطهربرگزار می شود.

حضرت فاطمه (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی‌الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد (ص) پیامبر اسلام و حضرت خدیجه (س) به دنیا آمد. نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و از برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکرشده است. ام‌الحسین، ام‌الحسن، ام‌الائمه و ام‌ابی‌ها ازجمله کنیه‌های این بانوی مطهر اسلام است.

سراسر زندگانی صدیقه طاهره (س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتار‌های نمونه و انسانی است، ایشان با امام علی (ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمام برهه‌های حساس زندگی در کنار امام اول شیعیان بود و از ایشان حمایت می‌کرد، حضرت زهرا (س) در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن‌پاک فاطمه زهرا (س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن (ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین (ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری (س) حماسه‌ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.

سرانجام حضرت فاطمه (س) براثر شدت ضربات و لطماتی که به او براثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس‌ازآن وارد گشته بود، بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد.

در ایام بیماری، حضرت فاطمه (س) روزی امام علی (ع) را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرارداد و به آن حضرت وصیت نمود که پس از وفاتش، فاطمه را شبانه غسل دهد و شبانه کفن نماید و شبانه دفن کند و احدی از کسانی که در حق او ستم روا داشته‌اند، در مراسم تدفین و نمازخواندن بر پیکر او حاضر نباشند.

حضرت فاطمه زهرا (س) درحالی‌که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت، براثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری‌قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.