سیل مهربانی جاری است/ جامعه پزشکی استان یزد در کنار مردم سیل زده

مسئول روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد گفت: ۱۶۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان از خدمات درمانی بسیج جامعه پزشکی استان یزد بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ،  محمد برزگرمسئول روابط عمومی سپاه الغدیر استان یزد گفت: هزار و ۶۰۰ نفر از ساکنان مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از خدمات درمانی اعضای بسیج جامعه پزشکی این استان بهره‌مند شدند.

او افزود: تیم‌های بهداشتی و درمانی به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی، سازمان بسیج جامعه پزشکی با همکاری تیپ ۱۸ الغدیر با حضور در مناطق سیل‌زده جنوب شرق سیستان و بلوچستان ماموریت‌های امدادی و درمانی خود را انجام دادند.

برزگر ادامه داد: با توجه به خسارت فراوان سیل در بخش دشتیاری، تیم ارزیابی اعزامی متشکل از نمایندگان معاونت درمان و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی و سازمان بسیج جامعه پزشکی با هماهنگی معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با بررسی و نیازسنجی در عرصه سلامت، تیم‌های بهداشتی و درمانی در منطقه مستقر شدند.

او افزود: با عزیمت تیم‌های اعزامی و انجام خدمات رایگان شامل معاینه تخصصی عفونی، داخلی و اطفال و همچنین فعالیت سه تیم پزشکی عمومی همراه با توزیع داروی رایگان به صورت ثابت و سیار به همراه پنج نفر پرستار، تکنسین دارویی و یک تیم بهداشتی به مردم خدمات بهداشتی، درمانی و دارویی ارائه کردند.

بارندگی روز‌های ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه امسال در سیستان و بلوچستان سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها و وارد آمدن خسارت زیادی به واحد‌های مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان بویژه چابهار، کنارک و نیکشهر شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.