هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای کلانشهر تبریز به علت پدیده وارونگی هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هوای کلانشهر تبریز به علت پدیده وارونگی هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

قاسمی گفت: در زمان حاضر شاخص کیفیت هوای این کلانشهر به ۱۴۶ رسیده است.

او گفت: براساس شاخص کیفیت هوا، از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

قاسمی از مردم خواست تا از تردد‌های غیرضروری و فعالیت طولانی در فضای باز خودداری کرده و کودکان و بیماران قلبی و ریوی از حضور در مکان‌های باز خودداری کنند و مردم نیز از خودرو‌های شخصی استفاده نکنند.

او افزود: از فردا با ورود سامانه بارشی به استان آذربایجان شرقی غلظت آلاینده‌ها کاهش یابد.

به گزارش هواشناسی استان آذربایجان شرقی، هوای استان از روز جمعه تحت تاثیر سامانه بارشی جدید قرار خواهد گرفت و این سامانه به بارش برف در مناطق مختلف استان منجر خواهد شد.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منو کسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحد‌های مختلف هستند، تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را سطوح مختلف نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار