تحریم‌های جدید آمریکا و کانادا علیه روسیه

آمریکا و کانادا روز گذشته تحریم‌های جدیدی را در ارتباط با کریمه، علیه مسکو اعمال کردند.

تحریم‌های جدید آمریکا و کانادا علیه روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته اعلام کرد این کشور تحریم‌هایی را علیه هشت نفر از مقامات روسیه به دلیل اقدامات مسکو در کریمه اعمال کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در پاسخ به تهاجم مداوم روسیه به اوکراین و تلاش برای اشغال کریمه هشت نفر و یک نهاد را مشمول تحریم می‌کند.»

«یوری گوتسانیوک» نخست‌وزیر کریمه و «ولادیمیر نمتسف» رئیس مجلس کریمه از جمله این افراد هستند. بنا به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، کانادا نیز به تبعیت از واشنگتن همین افراد و نهاد را روز گذشته در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

در ادامه بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است شرکت خدمات حمل‌ونقل «گرند» که در زمینه حمل‌ونقل ریلی میان روسیه و کریمه فعالیت می‌کند و همچنین مدیر عامل این شرکت مشمول تحریم می‌شوند.

بیشتر بخوانید: شورای اروپا هفت تبعه روسی کریمه را تحریم کرد

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز در این خصوص مدعی شد: «تحریم‌های هماهنگ آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا سبب محدودیت این نهاد‌های غیرقانونی برای انجام فعالیت‌های تجاری بین‌المللی می‌شود و قدرت ایستادگی اتحاد ترنس-آتلانتیک را در برابر تهاجم مداوم روسیه تقویت می‌کند.»

از سال ۲۰۱۴ که الحاق کریمه به روسیه با برگزاری رفراندوم صورت گرفت، آمریکا و اتحادیه اروپا چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کردند، زیرا کشور‌های غربی و اوکراین آن همه‌پرسی را به رسمیت نشناختند. اما روسیه هرگونه دخالت در امور اوکراین را رد کرده و تاکید دارد که همه‌پرسی سال ۲۰۱۴ مطابق قوانین بین‌المللی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار