رئیس اداره امور عشایری گرمسار خبرداد؛

تأمین مرتع برای عشایر عامل اصلی پرداخت باج‌های سنگین به بالادستی‌ها

جورابلو بابیان اینکه فقدان مراتع یکی از مهم‌ترین مشکلات عشایر شهرستان است، گفت: تأمین مرتع عامل اصلی پرداخت باج‌های سنگین به بالادستی‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رمضان جورابلو رئیس اداره امور عشایری گرمسار ضمن بیان اینکه فقدان مراتع یکی از مهم‌ترین وجدی‌ترین چالش‌ها و مشکلات قشر عشایر است، گفت: بسیاری از دامداران و عشایر این شهرستان فاقد مرتع هستند و ناگزیرند برای تأمین مراتع و علوفه موردنیاز دام خود به مرتع‌داران بدون دام در بالادست‌ها باج‌های سنگینی را پرداخت کنند.

او با اشاره به اینکه عشایر شهرستان‌های گرمسار و آرادان بخشی عمده‌ای از دسترنج محصولات تولیدی خود را به‌عنوان باج به مرتع‌داران می‌پردازند، افزود: برای رفع این مشکل مکاتبات و پیگیری‌های متعددی از وزارت جهاد کشاورزی و ریاست سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور شده است.

جورابلو تصریح کرد: تعدادی از عشایر با طرح پایش درگیر شدند که منجر به ارسال اخطار توسط مراجع قضائی و تصویب جرایم برای این قشر تولیدکننده تا سقف ۳۸۰ میلیون تومان نیز شد.

او با تأکید بر اینکه زندگی عشایر وابسته به مرتع است، خاطرنشان کرد: از طرفی با توجه به نتیجه نرسیدن و نهایی نشدن طرح پایش مراتع و چالش جدی فقدان مرتع برای عشایر این شهرستان، در سال آینده بروز مشکلات بزرگ برای عشایر و ماندن دام آن‌ها در قشلاق را در پیش خواهیم داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار