مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد؛

تضمین امنیت پایدار در جامعه با فرهنگ سازی آموزه‌های ترافیکی

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: آموزش فرهنگ ترافیک و نظم به دانش آموزان، امنیت پایدار جامعه را تضمین می کند.

تضمین امنیت پایدار در جامعه با فرهنگ سازی آموزه‌های ترافیکیبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش در دیدار با سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به همکاری‌های خوب دو دستگاه در مقوله‌های فرهنگ سازی ،گفت: در طرح همیار پلیس همکاری تنگاتنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد و ۱۴ هزار همیار دانش آموز با پلیس همکاری دارند.

او با بیان اینکه، گیلان رتبه سوم در تراکم جمعیتی کشور را دارد، افزود: افزایش جمعیت علاوه بر کیفیت آموزشی بر سایر متغیر‌ها مانند امنیت و نظم تأثیرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ضرورت همکاری‌های بیشتر این دو دستگاه، گفت: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همسران پرسنل نیروی انتظامی، فرهنگی هستند در چند سال اخیر همایش‌های مشترک با هدف تقدیر از این فرهنگیان در هفته معلم برگزار شده است.

سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی استان گیلان نیز با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرایم، افزود: در مقوله سرقت اهمیت فرهنگ سازی در واحد‌های آموزشی بسیار مهم است و نصب دوربین در اماکن می‌تواند ضریب سرقت را در استان کاهش دهد.

او در پایان تصریح کرد: نیروی انتظامی به عنوان گسترده‌ترین دستگاه اجرایی پس از آموزش و پرورش قابلیت‌های خوبی برای همکاری‌های دوجانبه دارد و فرهنگ سازی در زمینه آموزش فضای مجازی و طرح اورژانس هوایی با استفاده از ظرفیت‌های آموزش و پرورش می‌تواند از زمینه‌های این همکاری باشد.

 

انتهای پیام / ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.