احتمال انتشار برنامه جدید ضبط مکالمه توسط گوگل

در طی تحقیقات صورت گرفته توسط هکرها، به نظر می‌آید شرکت گوگل درحال توسعه فناوری ضبط مکالکه جدیدی است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اپلیکیشن جدید شرکت گوگل ممکن است به زودی این امکان را برای کاربران فراهم کند که بتوانند مکالمات خود را ضبط کرده و در صورت نیاز اصلاحاتی را بر روی آن ایجاد کنند. بر طبق تحقیقات صورت گرفته توسط برخی هکر‌ها و تست‌های انجام شده بر روی فایل‌های موجود در سرور‌های گوگل، کد‌های موجود نشانگر آن است که نه تنها چنین برنامه‌ای ساخته شده بلکه امکان اصلاح قانونی اصوات نیز در آن وجود دارد. برخی ایالات آمریکا رضایت طرفین را برای ضبط مکالمه ضروری می‌دانند، در نتیجه گوگل تلاش دارد تا این موضوع را پوشش دهد.

نحوه عملکرد این برنامه

به گفته این محققین در ابتدای این برنامه پیامی اعلام می‌کند: " شما موظف‌ هستید که در زمان استفاده از این قابلیت با تمامی قوانین برنامه و ایالات خود موافقت داشته باشید. لطفا این مسئله را در نظر داشته باشید که خیلی از حوزه‌های قضایی اطلاع داشتن طرفین مکالمه در زمان ضبط صدا را ضروری می‌دانند". پس از موافقت با این پیام، اپلیکیشن آغاز مکالمه را به طرفین اعلام می‌کند. این عمل همچنین در زمان پایان مکالمه نیز اتفاق می‌افتد. بر طبق گفته این منابع، زمانی که این برنامه به صورت رسمی منتشر شود، یک کلید با عنوان " ضبط مکالمه " در زمان برقراری ارتباط بر روی تصویر ظاهر می‌شود. با فشار دادن این کلید ضبط مکالمه آغاز می‌شود و این عمل باعث می‌شود تا برنامه شروع ضبط را به طرفین اعلام کند. گفتنی است که قابلیت اصلاح در ضبط تنها برای آن دسته از افراد که در مذاکرات رسمی و کنفرانس‌ها قرار دارند در نظر گرفته شده است. از آنجایی که این قابلیت در حال حاضر بر روی برنامه Google Recorder وجود دارد اعمال این قابلیت برای امکانات جدید کار پیچیده‌ای نیست.

احتمال انتشار برنامه جدید ضبط مکالمه توسط گوگل

لازم به ذکر است که در طی تحقیقات صورت گرفته تنها وجود برنامه مورد نظر تایید شده است و هیچ گونه اطلاعاتی از نحوه عملکرد دقیق برنامه در دست نیست، در نتیجه ممکن است قابلیت‌های موجود در برنامه جدید از برنامه Google Recorder پیچیده‌تر باشد. همچنین این قابلیت‌ها در دست آزمایش قرار دارند و فعلا در هیچ فضایی دسترس نیستند و ممکن است به این زودی‌ها منتشر نشود. برنامه مذکور ممکن است که در مرحله اول تنها بر روی گوشی‌های پیکسل در مناطق به خصوص فعال شود.


بیشتر بخوانید:  اقدام جالب ال‌جی برای مقابله با ویروس کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار