رژیم صهیونیستی الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به تعویق انداخت

بنابر اعلام وزیر کابینه رژیم صهیونیستی، تل‌آویو رای‌گیری در خصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به تعویق می‌اندازد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رژیم صهیونیستی الحاق بخش‌های بزرگی از کرانه باختری به دیگر مناطق فلسطین اشغالی را به تعویق می‌اندازد.

یاریف لوین، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حال حاضر امکان رای‌گیری در کابینه بر سر الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری قابل اجرا نیست، زیرا اینکار مستلزم مقدماتی از جمله مشورت با دادستان کل اسرائیل است.

این خبر درست یک روز پس از آن منتشر شد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داد علیرغم اعتراضات گسترده فلسطینیان طرح شوم معامله قرن را به اجرا می‌گذارد. نتانیاهو گفت کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه درباره گسترش قلمرو این رژیم تا شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری رای‌گیری خواهد کرد، اقدامی که بدون شک افزایش تنش‌ها با فلسطین و اعتراضات جامعه جهانی را به دنبال خواهد داشت.

با این حال به نظر می‌رسد نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای برخی اقدامات و هماهنگی آن با آمریکا الحاق این بخش‌ها از کرانه باختری را به تعویق انداخته باشد.

این مقام کابینه رژیم صهیونیستی همچنین اذعان کرد که در طرح شوم معامله قرن هیچیک از خواسته‌های فلسطینیان در نظر گرفته نشده است و تاکید کرد دولت فلسطین بر مبنای طرح به اصطلاح صلح ترامپ شباهت کمی به تشکیلات خودگردان کنونی دارد و در آن دولت فلسطین تنها به مدیریت امور شهری پرداخته، اما فاقد قدرت اساسی از جمله کنترل مرزی و ارتش است.

رئیس جمهور آمریکا شب سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن مدعی شد: «اسرائیل امروز گام بزرگی را به سمت صلح برخواهد داشت. دولت‌های منطقه دریافته‌اند که افراط گرایی دشمن مشترک همگان است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار