اختصاص ۲ هزار میلیارد برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مبارکه با بیان اینکه بیش از ۷۹ درصد از ناوگان عمومی کشور فرسوده است گفت: برای رفع این مشکل از ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده، حدود ۲ هزار میلیارد تومان آن، برای بازسازی و نوسازی این ناوگان اختصاص یافته است.

مهدی جمالی نژاد با اشاره به اینکه در سال آینده نیز، ۸ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل ریلی و عمومی در نظر گرفته شده افزود: با توجه به استقبال مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی بعد از سهمیه بندی بنزین، این اعتبار را تا حد زیادی به سمت توسعه این حوزه، به خصوص نوسازی اتوبوسرانی اختصاص می‌یابد و در بخش تاکسیرانی نیز اقدامات موثری برای حمایت از رانندگان این حوزه انجام شده است.

او با بیان اینکه در دهه فجر امسال، ۱۶ هزار و ۲۰۰ طرح عمرانی به بهره برداری می‌رسد گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان هزینه شده که این میزان اعتبار، نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد افزایش یافته است.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه ۴۰ هزار طرح کم هزینه و زود بازده با همکاری بسیج سازندگی آغاز شده افزود: بیش از ۱۷ هزار طرح آن تاکنون به بهره برداری رسید و و ۶ هزارطرح دیگر نیز در دهه فجر امسال بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر کشور گفت:طرح‌های دیگری نیز در قالب بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده بهار امسال در قرارگاه سازندگی تصویب شده که تاکنون کار بازسازی و نوسازی بیش از ۱۶۰ هزار واحد مسکونی انجام گرفته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.