جزئیات عملیات بزرگ یمنی‌ها علیه ائتلاف سعودی + فیلم و تصاویر

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در نشستی مطبوعاتی جزئیات عملیات بزرگ بنیان مرصوص را تشریح کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: «در منطقه نهم شاهد عملیات نظامی تنش زا از سوی نیرو‌های دشمن بودیم؛ از این رو نیرو‌های ما مجبور شدند با جدیت با آن مقابله کنند.»

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن

وی افزود: «دشمن قصد تعدی به منطقه‌ای را داشت که اهمیت استراتژیک بسیار بالایی را دارد. پس از آنکه به مقابله با دشمن سعودی موفق شدیم نیرو‌های ما حالت تهاجمی به خود گرفتند. همچنین در این عملیات طرح پیشروی دشمن به سمت مناطق مجاور با صنعا را به شکست کشاندیم.»

یحیی سریع ادامه داد: «اطلاعات ما نشان داد که دشمن از ماه‌ها پیش برای انجام عملیاتی با هدف نزدیک شدن به صنعا آماده می‌شود. در این منطقه ۱۷ تیپ دشمن و تعدادی از گردان‌های آن همراه تجهیزات نظامی مختلف تجمع کرده بودند. دشمن علی‌رغم آن همه تجهیزات و نیرو‌های زمینی که تدارک دیده بود به جنگنده‌های خود امید بسته بود. پس از مقابله موفقیت آمیز با حمله دشمن نیرو‌های ما عملیات نظامی هجومی را آغاز کردند.»

یحیی سریع با اعلام اینکه به دنبال فروپاشی خطوط مقدم دشمن دامنه عملیات گسترش یافت و نیرو‌های ما به سمت ارتفاعات راهبردی پیشروی کردند؛ افزود: «نیرو‌های ما در ساعات اولیه عملیات و پیش ازصدور دستور محاصره دشمن ماموریت خود را به طور موفقیت آمیز انجام دادند. نیرو‌های ما طی ۳ روز اول عملیات بیشتر منطقه نهم را بدست گرفتند. از ۴ طرف اصلی حملات خود را شروع کردیم و از هر سمت نیز مسیر‌های متعددی منشعب شد. علی رغم محاصره دشمن، اما راه‌هایی را بازکردیم تا مزدوران بتوانند فرار کنند.»


بیشتر بخوانید: یمنی‌ها آرامکوی عربستان را بمباران کردند/ توطئه بزرگ در صنعا خنثی شد


یحیی سریع در این کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «با فروپاشی صفوف نیرو‌های دشمن، نیرو‌های ما به پیشروی خود ادامه دادند. از آنجایی تاکید داشتیم مزدوران کشته نشوند هزاران نفر از آن‌ها موفق به فرار از منطقه عملیات شدند. راه‌های کمک و امدادی نیرو‌های دشمن را مسدود کردیم. دشمن قصد داشت با تشدید عملیات نظامی در منطقه نهم به نیرو‌های ما حمله ورشده و به سمت مناطقی بسیار مهم پیشروی کند.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد: «جنگنده‌های دشمن ۲۵۰ حمله را علیه نیرو‌های ما انجام دادند. سامانه "فاطر ۱" نقش فوق العاده‌ای را در به شکست کشاندن و مختل کردن حملات هوایی دشمن ایفا کرد. سامانه‌های پدافندی ما بیش از ۲۵ عملیات را در مقابله با جنگنده‌های دشمن انجام دادند و آن‌ها را مجبور به ترک منطقه کردند.»

یحیی سریع با اعلام اینکه فرماندهی کل دستور داده بود تا تاسیسات و پایگاه‌های نظامی عربستان هدف قرار داده شوند افزود: «نیرو‌های مسلح یمن متشکل از یگان موشکی و یگان پهپادی تعدادی از فرودگاه‌های نظامی دشمن را بمباران کردند. تعدادی از فرودگاه‌های دشمن در نجران و جیزان را هدف قرار دادیم و پایگاه هوایی خمیس مشیط را موشکباران کردیم. یک مجتمع اقتصادی وابسته به شرکت آرامکو و نیز دو هدف حساس را در عمق خاک دشمن هدف قرار دادیم.»

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با تاکید بر اینکه یگان پدافندی، موشکی و پهپادی نقش بسیار بزرگی را در بازدارندگی دشمن ایفا کردند گفت: «یگان پهپادی ما بیش از ۴۵ عملیات را در داخل و خارج یمن انجام داد. یگان موشکی نیز ۲۱ عملیات را اجرایی کرد. در ۲۶ مورد از این عملیات‌ها قرودگاه‌های ابها، جیزان و نجران و نیز پایگاه خمیس مشیط و شرکت آرامکو هدف قرار گرفتند. در این عملیات صفوف نیرو‌های دشمن به شکل گسترده فروپاشید و صد‌ها نفر از مزدوران فرار کردند.»

یحیی سریع افزود: «دشمن خسارت سنگینی را هم از لحاظ جانی و هم از لحاظ تجهیزات جنگی متحمل شد و غنایم بسیاری بدست آوردیم. نیرو‌های ما در روز‌های اول عملیات ۸۰۰ کیلومتر مربع از اراضی اشغالی یمن را آزاد کردند. در این عملیات بیش از ۳۵۰۰ نیروی دشمن کشته، زخمی و اسیر شدند. ۱۵۰۰ نیروی دشمن به هلاکت رسید و همچنان اجساد بسیاری از آن‌ها در منطقه عملیات است. در بین کشته شدگان تعداد قابل توجهی از فرماندهان در سطوح مختلف حضور دارند.»

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه در عملیات البنیان المرصوص حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ خودروی زرهی به غنیمت گرفته شد گفت: «این خودرو‌های زرهی سعودی و اماراتی هستند. نیرو‌های دشمن خانه‌های غیرنظامیان را به مراکز نظامی خود تبدیل کرده بودند. نیرو‌های ما در این عملیات دستاورد راهبردی بسیار مهمی را محقق کردند. تمام جزئیات عملیات به ویژه موارد مربوط به تاکتیک‌های نظامی تشریح نشده و در زمان مناسب این اطلاعات را تشریح می‌کنیم.»

وی ادامه داد: «شهروندان یمنی در مأرب اطمینان داشته باشند که عملیات و نبردما علیه آن‌ها نخواهد بود. فرزندان شجاع یمن در منطقه نهم طی سال‌های گذشته سختی‌های بسیاری متحمل شدند و بسیار شرافتمندانه عمل کردند. نیرو‌های مسلح یمن برای نبرد‌های طولانی مدت و پی پایان آمادگی کامل دارند و دشمن مادامی که به تجاوز و محاصره خود ادامه می‌دهد باید منتظر حملات بیشتر باشد.»

یحیی سریع افزود: «بار دیگر از دشمن می‌خواهیم تا تاریخ را بخواند؛ ملت یمن تسلیم نخواهد شد و این قبایل شجاع معنی شکست را نمی‌دانند. نیرو‌های مسلح یمن در نبردی سرنوشت ساز در دفاع از ملت و طن خود قرار دارند.»

وی در پایان با تاکید بر اینکه: «لحظه‌ای در استفاده از موشک‌های بالستیک و غیربالستیک خود به عنوان عامل بازدارنده دشمن تردید نخواهیم کرد؛ گفت: «ما برای مقابله با سخت‌ترین شرایط در صورت تصمیم دشمن بر تشدید حملات نظامی آمادگی داریم. دشمن اگر در مرحله پیش رو حماقتی مرتکب شود به شدت پشیمان خواهد شد.»

بخشی از غنائم مبارزان یمنی در عملیات بنیان مرصوص

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 04

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 07

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 01

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 10

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 05

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 09

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 08

بخشی از غنائم مبارزان یمنی در عملیات بنیان مرصوص

مقر فرماندهی منطقه هفتم نظامی مزدوران سعودی که به کنترل مبارزان یمنی درآمد

عملیات نیروهای یمنی علیه متجاوزان سعودی 03

مقر فرماندهی منطقه هفتم نظامی مزدوران سعودی که به کنترل مبارزان یمنی درآمد

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
نصر من الله وفتح قریب
United States of America
محمدجعفر معین پور
۰۱:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
درود بر شیر مردان یمنی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام دلاور مردان توکل بخدای بزرگ نصرت و پیروزی بدنبال دارد انشالله با آرزوی نابودی اسرائیل و آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
درود فراوان بر خونهایی که در دفاع از اسلام ریخته شد تا این نهال به درختی تنومند مبدل شود برادران ظهور نزدیک است الهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سرهنگ جانباز پاشا حسنی
۲۱:۱۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام ودرود بر رزمندگان یمنی که پوزه سعودیها را به خاک ما لیدند خدا قوت دلاور الهم النصر جیش المسلمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
پیروزی با مردم یمن است.آفرین به این مردم با غیرت.
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خداوندا به امت اسلام این درک و بینش رو عطا کن تا متوجه بشه تفرقه بین اونها تنها به نفع دشمنان اسلام و مسلمین ختم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام به تک تک غیور مردان در جای جای کشورهای اسلامی از جمله سپاه پاسداران غیور ایران اسلامی و انصارالله یمن و تمام حامیانشان ... ای ول و درود بر این شیران عزیز و با ایمان بخدا که دشمنان اسلام نمیتوانند در برابر غیرت و شجاعت و جانفشانی امت های اسلامی دوام بیارند چون در هر صورت خداوند پشت و پناه مظلومان عالم هست در سراسر کره ی زمین بخصوص امت های اسلامی ... به زودی یمن هم مثل جنگ هشت ساله ی عراق با ایران که به پیروزی ایران عزیز مبدل شد پیروز خواهند شد در برابر گاوهای شیرده و جانی آل سعود سقوطی
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۵:۰۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدا را شکر الحمدالله رب العالمین خدا...
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
درود بر یمنی های غیور کسانی که ازدین ومصلکشان دفاع میکنند مردمانی آزاد هستند انشاالله نابودی استکبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
درود خدا بر فرزندان غیور یمن نصر و من الله...
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۱۲:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام.انشاالله،پیروزی نزدیک است.لاحول و لاقوه الا باالله*
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۵۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
شرکت کنندگان درکنفرانس معامله قرن ازجمله کشورهای امارات.بحرین.عمان.چرا ایران عکس العملی انجام درخصوص این کشورهاانجام نمی دهدمگروزرات خارجه مرده اند.
Netherlands
مفدم‌نیا
۱۱:۵۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام ‌‌‌بر‌برداران‌یمنی‌می‌گویم‌خسته‌نباشید‌ان‌شالله‌بقیه‌از‌دست‌ظلما‌ازاد‌کنید‌امین‌یارب‌العالمین
Iran (Islamic Republic of)
به نام وطن
۱۱:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خیلی خیلی خوشحال شدم.شهادت سردارسلیمانی غم سنگینی بوددرروزهای اخیر.ممنون از مقاومت هم در یمن هم در عراق وهم درافغانستان،اینها مرهمی بود بردلهامان.تاپیروزی کامل انشاءالله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
درود بر یمنی ها
Iran (Islamic Republic of)
امل جوان..مازندران
۰۹:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
رزمنده گان یمنی خسته نباشید پیروزی از آ ن شما ست .خدا وند به کسانی را که در را حق عدالت جهاد می کنند.دربرابر دشمن کور دل مقاومت می کنند فتح پیروزی رانصیب شان گرداند .به امید نابود ی خاندان السعود وسایر دشمنان متجاوز
Iran (Islamic Republic of)
کرلر
۰۹:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
یدالله فوق ایدیهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خداوند حامیتاتن باشد مرگ بر طالم .درود بر مردانگی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
همانطور که زمین تشنه آب را بسرعت جذب می کند اکنون نیروهای انصارالله درحالتی هستند که علوم نظامی را می توانند بسرعت جذب و از آن استفاده کنند و این فرصت خوبی است که سپاه پاسداران ایران علوم مربوط به ساختن رادارها و موشک های پیشرفته ضد هوایی را به آنها بیاموزد تا از این پس هیچ هواپیمای سعودی نتواند یمن را بمباران کند.
Iran (Islamic Republic of)
طه
۰۸:۱۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
درود بر یمنی‌‌ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
زنده باد مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۷:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اونوقت اين عربستان بزدل ميخواد با ايران وارد جنگ شود!!!
فكر كنم كمتر از يك روز تمام عربستان در تصرف سپاه غيور ايران قرار بگيره و .....
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۰۷:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدا با مومنان است، مومن نشد ندارد...
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۷:۴۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خدایا شکرت
اقایون فکر کنم این بخش مثبت منفی تون همچین درست کار نمیکنه ها
بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۰۷:۳۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اسلام در حال پیروزیست.
Sweden
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
اول صبح شنبه را با خبرهای خب شروع کردیم
بابت کلیپ کامل ممنونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
انشالله نابودی تک تک دشمنان اسلام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۵:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ماشاالله ..به امید پیروزی مردم مظلوم یمن دربرابر ظالمان و جنایتکاران متجاوز سعودی
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۰۴:۵۸ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
شی ر مادرشان حلال باد غیور مردان اسلام آری نسل مالک اشتر هنوز زنده است .... زمانی که صهیونیست های سلفی تکفیری از هوا بزدلانه کودک و مردم بیگناه هدف قرار میدهند شیران پا برهنه یمن نه نفر به نفر بلکه تیپ تیپ ازشون درو میکنند
Iran (Islamic Republic of)
سیدامین
۰۲:۰۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
خداوندیارویاورتان وشفاعت امام زمان(عج)همراهتان مردان غیوریمنی بکوبیدهیمنه عربستان ذلیل ونوکرآمریکارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
تنها راه پیروزی استقامت و قوی شدنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
الله اکبر لا اله الا الله و محمد رسول الله علی ولی الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
زنده بادمحورمقاومت وفرماندهان مقاومت یادحاج قاسم بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
زنده بادمحورمقاومت وفرماندهان مقاومت یادحاج قاسم بخیر
Netherlands
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
صدای شکستن کمر ال سعود به گوش می رسد .
مزدوران انگلیس رفتنی هستند. همانطور که حسنی نامبارک ،عبدالله ناصالح ،بن علی ، سرهنگ قذافی، صدام ، بوتفلیقه و عمر سودانی رفت . زمان شکستن استخوان پوسیده و تعفن اور . ال سعود نیز از هر زمان بیشتر به گوش می رسد .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
پیروزی با یاری کننده های دین خداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
با تلاش ملت یمن پیروزی یمن و آزادیش نزدیک است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
زنده باد مقاومت زنده باد مقاومت زنده باد
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۲۳:۰۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
احسنت
Netherlands
حسین
۲۳:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سعودی ها و مزدورانش آنقدر غنائم تقدیم یمنی ها خواهند کرد که پیشرفته ترین ارتش را حوثی ها خواهند داشت در آینده
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۳:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خداروشکر

پیروزی حق علیه باطل یک اصل تا ابد ثابت هست و تضمین کننده آن خداوند تواناست.
یک سرباز طرفدار حق در برابر چشمان کفار حداقل هزار نفر محسوب میشه. نمونه اش جنگ تحمیلی هشت ساله ایران در برابر 32 کشور حامی صدام.

به لطف خدا یمن پیروز خواهد شد و هیچ شکی در اون نیست.

تمدن نوین اسلامی اینبار کل دنیارو پوشش میده برا همیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ح از شیراز
۲۲:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
درود خدا بر مبارزان شجاع و با ایمان یمنی، الحق و الانصاف شما یمنی ها نشان دادید که معنی شکست را نمیدانید و صد در صد پیروز این میدان هستید
Iran (Islamic Republic of)
علی خدایی
۲۲:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ماشالله بر برادران مقاومت جبهه حق سلام و کمک خداوند بزرگ مهربان بر همه شما ها رحمت خداوند تعالی بر شهیدان بزرگ رزمندگان شما دعا گوی پیروزی شما ها هستیم ان شالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
زنده باد یمن و جبهه ی مقاومت
آخرین اخبار