شکست طرح دموکرات‌ها برای احضار شاهدان علیه ترامپ

سناتور‌های آمریکایی با طرح دموکرات‌ها برای احضار شاهدان جدید در راستای رسیدگی به فرآیند استیضاح ترامپ مخالفت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور‌های آمریکایی با طرح دموکرات‌ها برای احضار شاهدان جدید در راستای رسیدگی به فرآیند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت کردند.

بر این اساس، سناتور‌های دموکرات با ارائه یک طرح خواستار احضار شاهدان طراز اولی همچون جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی دولت ترامپ برای شهادت درباره رسوایی اوکراین گیت شدند. با این حال، این طرح آرای کافی سناتور‌های آمریکایی را کسب نکرد.

در رای گیری امروز مجلس سنا، ۴۹ سناتور با این طرح موافقت و ۵۱ سناتور با آن مخالفت کردند. به این ترتیب با رد شدن این طرح، هیچ شاهدی برای شهادت درباره پرونده استیضاح ترامپ در مجلس سنا حاضر نخواهد شد.

دموکرات‌ها در مجلس سنا دارای ۴۷ سناتور هستند. با این وجود، میت رامنی و سوزان کالینز دو سناتور جمهوریخواهی بودند که به طرح دموکرات‌ها رای موافق دادند.

پس از این رای گیری، میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا (جمهوریخواهان) اعلام کرد: با توجه به نتایج رای گیری امروز، دیگر به بازگشایی پرونده تحقیقات استیضاح ترامپ نیازی نیست و طی روزهای آینده دادرسی استیضاح ترامپ به پایان خواهد رسید. 

چاک شومر، رهبر اقلیت سنا (دموکرات ها) نیز در این باره گفت: مردم آمریکا این روز نامبارک را از یاد نخواهند برد. مجلس سنا امروز به مسئولیتش عمل نکرد و از حقیقت روی برگرداند. اگر رئیس‌جمهور ترامپ بدون هیچ شاهدی و بدون هیچ گونه اسنادی تبرئه شود، این تبرئه هیچ ارزشی نخواهد داشت، زیرا آمریکایی‌ها می‌دانند که این یک دادگاه واقعی نبود.

سناتور‌های دموکرات امیدوار بودند با تصویب این طرح، شاهدانی از تیم نزدیکان ترامپ را به جلسه استیضاح او بکشانند. جان بولتون یکی از اصلی‌ترین گزینه‌هایی بود که دموکرات‌ها بر روی شهادت وی حساب کرده بودند. بولتون در جدیدترین کتاب خود به ممانعت ترامپ از کمک رسانی به اوکراین برای تحقیق کی یف بر فساد پسر جو بایدن اذعان کرده بود.

سناتورهای آمریکایی با ۵۳ رای موافق و ۴۷ رای مخالفت مصوب کردند روز چهارشنبه آخرین جلسه مباحثه بین قاضی‌های مجلس نمایندگان و وکلای ترامپ در جریان دادرسی استیضاح برگزار شود.

براین اساس رأی‌گیری نهایی درباره استیضاح ترامپ روز چهارشنبه در سنا انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا متهم است که در تابستان گذشته در تماسی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند. «جو بایدن» رقیب بالقوه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر سال ۲۰۲۰ آمریکاست.

ترامپ در همین چارچوب، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن مشروط کرده بود. وی علاوه بر سوءاستفاده از قدرت، در مسیر ادای شهادت مشاوران خود و ارائه مدارک مانع ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار