نماینده آمریکا در سازمان ملل هشدار داد شکایت فلسطینیان از معامله قرن به سازمان ملل، فقط مسیر ناموفق سال‌های پیش را تکرار می‌کند.

کلی نایت کرافت، نماینده آمریکا در سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، کلی نایت کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل با هشدار به فلسطینیان اعلام کرد شکایت کردن از طرح سازش خاورمیانه موسوم به معامله قرن به سازمان ملل فقط مسیر ناموفق سال‌های پیش را تکرار می‌کند.

کرافت با بیان اینکه واکنش اولیه فلسطینی‌ها در رد معامله قرن قابل پیش‌بینی بود، گفت: «چرا این نارضایتی را در مذاکرات مطرح نمی‌کنید؟ بردن این نارضایتی به سازمان ملل کاری نمی‌کند جز تکرار الگوی شکست‌خورده هفت دهه قبل.»

پیش از این نماینده فلسطین در سازمان ملل گفته بود محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان طی جلسه‌ای که تا دو هفته آینده در شورای امنیت برگزار خواهد شد، درباره طرح معامله قرن صحبت خواهد کرد و امیدوار است اعضای این شورا قطعنامه‌ای علیه این طرح تصویب کنند.


بیشتر بخوانید: خالد البطش: فلسطین فروشی نیست

اردوغان: قدس خط قرمز ماست/ شاید در قبال اوضاع ادلب دست به عملیات نظامی بزنیم


رویترز به نقل از دیپلمات‌های آمریکایی نوشت که هر قطعنامه‌ای ضد معامله قرن در شورای امنیت با وتوی ایالات متحده مواجه خواهد شد که بدین ترتیب فلسطین می‌تواند این طرح را در مجمع عمومی سازمان ملل به رأی بگذارد و آنجاست که تعداد کشور‌های مخالف یا حامی این معامله قرن مشخص خواهد شد.

ترامپ و نتانیاهو روز سه شنبه (۰۸ بهمن) در کنفرانسی مشترک در کاخ سفید، از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه، موسوم به معامله قرن رونمایی کردند. آن‌ها در این دسیسه جدید خود از فلسطینی ها هم خواستند تا به این توافق پایبند باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حق جو
۱۲:۱۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام . آن خصائصی که دولتهای آمریکائی را در روابط بین الملل از سایرین بیشتر متمایز کرده ، عهد شکنی و دشمنی با ذات انسانیت می باشد. خداوند این شیاطین پیرو شیطان ملعون را نابود کند.
اللهم عجل لولیک الفرج
آخرین اخبار