رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه گفت: بند خاکی مشوکی سربیشه قبل از بهره برداری رسمی آبگیری و موجب شادی مردم منطقه شد.

فتحی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: بند خاکی حوزه‌ی مشوکی روستای کلاته رحیمی یکی از مصوبات استاندار در سفر به این شهرستان است.

 او افزود: عملیات اجرایی این بند از ابتدای مهر ماه با حجم خاکریزی ۵۵ هزار متر مکعب، به ارتفاع ۱۰ متر و حجم آبگیری ۲۵۰ هزار متر مکعب از مهر ماه سال جاری آغاز شد.

فتحی اضافه کرد: تاکنون ارتفاع این سازه به ۵ متر و حجم خاکریزی به ۴۰ هزار متر مکعب رسیده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سربیشه  ادامه داد: با این وجود در بارندگی اخیر ۱۱۲ هزار متر مکعب آب توسط این سازه استحصال شده است، که برای ساکنان روستا‌هایی که منابع آبی آن‌ها از این بند تاثیر می‌گیرد بسیار امید بخش بوده است.

او قنات پنج روستای کلاته رحیمی، کلاته مصیب، پوزه زرد، درخت توت و مشوکی را متاثر از این بند خاکی عنوان کرد و گفت: ۲۰۴ خانوار و ۶۸۹ نفر جمعیت از احداث این سازه بهره مند می‌شوند.

فتحی اظهار کرد: این سازه با هدف جلوگیری از فرسایش خاک، افزایش دبی آب قنوات پایین دست، جلوگیری و کنترل شدت جریان سیلاب احداث می‌شود.

او با اشاره به اعتبار یک میلیارد تومانی این سازه که از صندوق توسعه ملی تامین شده است گفت: بند خاکی حوزه مشوکی بزودی آماده بهره برداری کامل خواهد بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.