بسته اخبار حوادث امروز ۱۲ بهمن ماه ۹۸؛

نجات کوهنوردان گرفتار شده درکولاک محور توریستی شابیل‌

مهمترین حوادث استان اردبیل در روز شنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مهمترین حوادث استان اردبیل در روز شنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

نجات ۸ خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در محور توریستی شابیل
رضا فرج پور، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: ۸ خودرو از کوهنوردان گرفتار شده در کولاک محور توریستی لاهرود به شابیل با تلاش راهداران سخت کوش نجات پیدا کردند.

او با بیان اینکه کلیه محور‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان مشگین‌شهر باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد افزود: ۲ اکیپ راهداری با تلاش شبانه روزی محور توریستی شابیل را که حدود ۲ متر برف داشت بازگشایی و برف روبی کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مشگین شهر تصریح کرد: ۱۱ اکیپ راهداری در قالب ۴۱ نفر نیروی انسانی بصورت شبانه روزی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان جهت انجام عملیات زمستانی و برف روبی مستقر هستند.

فرج پور با اشاره به اینکه ۱۸ دستگاه ماشین آلات سبک وسنگین نیز برای انجام عملیات بازگشایی و خدمات رسانی به مردم در راهدارخانه‌های شهرستان مشگین شهر مستقر شده اند افزود: برای انجام عملیات نمک پاشی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان ۲ هزار تن نمک خریداری و ذخیره سازی شده است.

نجات سرنشینان ۵۰ خودروی گرفتار در کولاک گردنه الماس

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال گفت:باهمت و فداکاری راهداران سرنشینان ۵۰ خودروی گرفتار در کولاک گردنه الماس از مرگ حتمی نجات یافتند.

​معروف خسروی با بیان اینکه به همت راهداران مستقر در گردنه الماس بیش از ۵۰ خودروی گرفتار در کولاک که توان حرکت به خاطر عدم دید نداشتند از مرگ حتمی نجات یافتند.

او افزود: کولاک بسیار شدید در گردنه الماس شامگاه گذشته دید افقی به کمتر از ده متر رساند و این مهم به حدی بود که تردد خودرو‌های سنگین راهداری را نیز در محور با مشکل مواجه کرد.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال تصریح کرد: ۴سرنشین یک خودروی پراید که در آستانه سقوط به دره بودند با فداکاری راننده بلدوزر راهداری و با کمک‌گیری از انباشت برف نجات یافتند.

خسروی گفت:با تلاش شبانه روزی راهداران، هم اکنون محور خلخال به اسالم باز است و تردد به‌علت یخبندان در این محور تنها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

او با اشاره به اینکه پس از ۵ روز از بارش برف در شهرستان خلخال همچنان شاهد کولاک در گردنه‌های این شهرستان هستیم از مردم خواست که اگر قصد سفر در محور‌های مواصلاتی جنوب استان را دارند حتما به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خلخال بر عدم سفر‌های غیرضروری تاکید کرد و گفت: خطر پرت شدن خودرو‌ها به دره‌های همجوار جاده وجود دارد و وجود کولاک در محور‌های مواصلاتی نیز باعث لغزندگی جاده‌ها شده که رانندگان حتما باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.