ساخت خودروهای الکترونیک استون مارتین با تاخیر مواجه شد

به دلیل مشکلات مالی اخیر شدکت استون مارتین ساخت و توسعه خودرو‌های این شرکت تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت استون مارتین به صورت رسمی اعلام کرد که تمامی اقدامات خود برای برنامه خودرو‌های الکترونیک را عقب خواهد انداخت. علت ایجاد این تاخیر نیاز به بازگرداندن مبلغ گرفته شده از لارنس استرول، به این مالک تیم فرمول یک بوده است. این شرکت اعلام کرد که ساخت اتومبیل الکترونیکی خود با نام Rapide E را متوقف کرده است و همچنین معرفی خودرو Loganda از سال ۲۰۲۲ به سال ۲۰۲۵ انتقال داد. این شرکت خودروسازی مدتی پیش مجبور شد تا به دلیل مشکلات موجود با مدیرعامل خود مبلغ ۶۵۷ میلیون دلار از لورنس استرول دریافت کند. گفتنی است که این مبلغ در ازای واگذاری ۲۰ درصد از کارخانه دریافت شد که شرکت استون مارتین قصد دارد آن را بازپس گیرد.

اقدامات استون مارتین

به گفته برخی منابع خبری شرکت استون مارتین گزینه دیگری برای سرمایه‌گذاری در نظر داشت که مربوط به یک شرکت اتومبیل سازی چینی می‌شد. گفته می‌شود در صورت سرمایه‌گذاری این شرکت چینی مشکلات استون مارتین با سرعت بالاتری برطرف می‌شد و این شرکت می‌توانست به ساخت خودرو‌های الکترونیک خود ادامه دهد. تحلیلگران دنیای خودرو همچنین معتقدند که بهتر بود استون مارتین به روند ساخت خودرو‌های الکترونیک خود ادامه می‌داد و همگام با رقبای خود پیش می‌رفت. از آنجایی که بازار ساخت و فروش خودرو‌های الکترونیکی همچنان در حال رشد است شرکت استون مارتین می‌توانست جزو اولین و حتی برترین خودروسازان الکترونیکی قرار گیرد.

ساخت خودروهای الکترونیک استون مارتین با تاخیر مواجه شد

متاسفانه استون مارتین همواره در ساخت خودرو Rapide E مشکل داشته است. این اتومبیل ابتدا در سال ۲۰۱۵ به آزمایش درآمد که یک مدل اولیه ساخته شده با کمک تیم فنی فرمول یک بود. پس از آن که این خودرو از آزمایش‌ها سربلند بیرون آمد شرکت استون مارتین اعلام کرد که سعی دارد در تولید و توسعه آن با LeEco همکاری کند. متاسفانه این شرکت چینی به دلیل بدهی بالا در سال ۲۰۱۷ ورشکست شد. در نتیجه برنامه استون مارتین برای ساخت Rapide E به تاخیر افتاد. این خودرو بالاخره در نمایشگاه شانگهای سال ۲۰۱۹ معرفی شد، اما چیزی نگذشت تا مشکلات جدید استون مارتین باز عرضه این اتومبیل را به عقب بیاندازد. مسئولین این شرکت امیدوارند تا بتوانند برنامه‌ریزی جدید خود را به بهترین نحو پیش ببرند و تلاش می‌کنند تا دیگر برنامه‌های خود را به تعویق نیاندازند.


بیشتر بخوانید: با پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۹ آشنا شوید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار