وقتی آسانسور گیر می‌کند، چه کنیم؟

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کازرون گفت: هنگامی که در آسانسور گیر افتادید در وهله اول خونسردی خود را حفظ کنید.

مهدی صادق زاده مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: در وهله اول خونسرد و صبور باشید و سعی کنید دیگران را آرام نگه دارید.

او با بیان اینکه در آسانسور بمانید، ادامه داد: آسانسور سقوط آزاد نمی‌کند و ایمن است جز در موارد خاص، و شما در امان هستید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با بیان اینکه مردم را در آسانسور نگه دارید، اضافه کرد: افرادی که در آسانسور قرار دارند نباید با اهرم انداختن در‌ها را باز کنند چرا که ممکن است مانع از حرکت آسانسور شود.

مهدی صادق زاده با بیان اینکه نگران هوا نباشید، افزود: کابین آسانسور در برابر جریان هوا ایزوله نیست، و اکسیژن شما تمام نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه نگران ماندن در تاریکی نباشید، تصریح کرد: سیستم روشنایی اکثر آسانسور‌ها هنگام توقف آسانسور همچنان کار می‌کند حتی اگر جریان برق قطع شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با بیان اینکه روی زمین بنشینید، گفت: با این کار وقتی آسانسور دوباره حرکت کند، تعادلتان به هم نمی‌خورد.

مهدی صادق زاده اضافه کرد: از زنگ خطر آسانسور، تلفن اضطراری موجود در کابین، فریاد زدن و کوبیدن به در آسانسور، تلفن همراه و تماس با شماره ۱۲۵ آتش نشانی غافل نشوید.

او بیان کرد: هنگام باز شدن در‌های آسانسور بوسیله تیم نجات، از در‌ها فاصله بگیرید و برای بیرون رفتن عجله نکرده و با اعلام نیرو‌های امدادی خارج شوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار